Annons:
Etikettvarning-för
Läst 5679 ggr
AndersE
2010-02-01 11:33

Telia

Är det någon annan som försökt kontakta Telia? Omöjligt!

Före jul beställde jag mobiltelefon med nytt abonnemang. Räkningar och papper jag skulle skriva på för att säga upp mitt gamla abonnemang kom i stort sett med vändande post…

Sen hände inget. Ingen mobil, inget…

Sen slutade min gamla mobil fungera. Telia hade ju sagt upp det abonnemanget. Fast utan att skicka ny.

Jag ringde Telia kundtjänst. Könummer 87. Efter tio minuter nummer 79. Jag lade på…

In på Telia hemsida. Fråga Eva? Nej, hon är dum som ett spån. Hon vill sälja, inte hjälpa.

Kontakt… Man får leta. Till slut. Ett formulär där jag skrev ner mitt ärende. Det var en vecka sedan. Inte ett pip. Jga har ändå varit inne dagligen och kontrollerat och kommenterat min ursprungsfråga.

Finns det fler som har denna dåliga erfarenhet av Telia eller har de valt ut just mig?

Jag är idag helkund hos Telia. TV, bredband, fast telefon och två mobiler.

Finns det någon vettig konkurrent till Telia som kan ge samma? Jag vill ha TV via telefonjacket.

Annons:
Sovgott
2010-02-02 14:33
#1

Mitt tips är att försöka ringa en udda tid. Jag ringde klockan elva en kväll och då kom jag fram direkt.

Annars brukar jag bege mig till en Telia-butik. Har alltid blivit bra bemött och fått bra service av Telia när jag har behövt hjälp.

Hoppas det ordnar sig för dig!

AndersE
2010-02-02 15:21
#2

#1 Fast varför ska Telia välja när de vill bli kontaktade. Om man går in på deras hemsida och använder "Fråga Eva" så blir man så småningom lotsad till ett kontaktformulär. Det har jag fyllt i.

Efter nio dagar har de ännu inte svarat. Däremot har jag fått fler brev som upplyser att min bindningstid är till 2012 någon gång…

AndersE
2010-02-02 15:34
#3

#1 Jag gick in på deras hemsida för att söka efter närmsta butik.

Det går bara att söka efter butiker för digital-TV, inte för mobiltelefoner…

Sovgott
2010-02-02 15:55
#4

#3. Jag var in och kollade på Telias hemsida, så jag förstår vad du menar. Men de säljer väl telefoner i alla Telias butiker? Gå bara in i närmsta Telia-butik.

Dåligt att du inte har fått svar efter nio dagar fast du har fyllt i kontaktformuläret. Den funktionen har jag aldrig använt, men jag vet av erfarenhet att det är hopplöst att maila till företag. Bättre att ringa eller träffas öga mot öga.

AndersE
2010-02-02 16:11
#5

#4 Hur hittar man en Teliabutik som inte finns med på deras hemsida?

Åsa S
2010-02-03 08:56
#6

Jag säger också besök en butik, beställa via nätet krånglar till sånt som reklamationer betydligt mer (jag vet eftersom mitt modem slutade funka när det var 2mån hade jag beställt i butiken jag besöker hade allt gått mycket smidigare och med mindre problem). Om det inte finns någon på orten där man bor kolla in de områden man besöker, jag brukar besöka en teliabutik 8mil från där jag bor. Jag pendlar varje dag till skolan och jag kan gå till Teliabutiken där på lunchen eller efter skolan. De har hjälpt mig med mitt mobila bredband ca 5ggr under höstterminen.

Annons:
AndersE
2010-02-03 09:03
#7

#6 Har du rätt förvärrar det min bild av Telia ytterligare.

Åk 8 mil för det fungerar inte att beställa via nätet?

De kanske borde stänga sin websida?

Flört

[cherstin]
2010-02-16 07:30
#8

Gå in på www.ktib.se så kan ni få hjälp med era telefoni-tv-bredbandsproblem. Klicka på knappen Om oss så ser ni vilka operatörer som samarbetar för att hjälpa till. Det finns även en knapp för Kontakta oss med telefontider när de nås. Lycka till!

Cherstin

AndersE
2010-02-16 13:39
#9

Jag kan berätta att Telia till slut svarade. Efter 17 dagar!

"Hej! Tack för din förfrågan.

Vi beklagar att vi inte haft möjlighet att besvara ditt ärende via denna ingång tidigare. Orsaken är att vår jul- och reakampanj krävt alla våra resurser att fokusera på att leverera de varor som beställts."

Med andra ord - om Telia får brist på resurser är du som gammal kund (jag fick mitt första egna abonnemang 1980…) totalt rökt. Nya kunder med går alltid före gamla kunder…

Jag är inte imponerad.

Telefonen fick jag för övrigt dagen efter svaret. En dryg månad efter utlovad leverans. En liten kompensation hade faktiskt visat att de brytt sig. En månad gratis eller något, men icke…

FredrikN
2010-02-19 09:36
#10

Du fick i alla fall svar efter 17 dagar. Jag fick ett mail svar efter 30 dagar.

Min telefon fick jag innan mailsvaret. Tror de var lite trött på mig på kundtjänst. Telefonen komma någon dag efter jag hade ringt och tjatat på dem

AndersE
2010-02-19 12:03
#11

#10 Jag är inte ensam om detta alltså. All energi på nya kunder - gamla kunder ska bara vara snälla och betala. Dem behöver man inte bry sig om…

Ida
2010-02-25 20:27
#12

Min erfarenhet av Telia är att telefonen kom tidigare än beräknat och allt har fungerat problemfritt från första dagen. Jag har alltså aldrig (peppar, peppar) behövt använda kundtjänsten. Jag letade bara produktfakta på nätet, men köpte i butik.

Åsa S
2010-03-04 12:30
#13

 Idag fm var det bara 10pers i kö när jag ringde supporten. Jag försökte följa de instruktioner jag fick i ett brev från telia + på hemsidan för att fixa ett programfel som finns i mitt modem. De förlorade mig redan efter punkt 1 i instruktionerna

Annons:
LinaK
2010-03-04 17:45
#14

Åh det där har jag varit med om, jag har svurit mycket om telia kan jag lova.

En gång ringde jag och fick vänta, när jag väl kom fram var dom så otrevliga så att det var läskigt. Riktigt elak var tanten som svarade.

En annan gång väntade jag i ca en halvtimme - 45 minuter, när jag väl är framme och signalerna går fram så svarar någon och lägger på luren så att det börjar tuta upptaget, inget kunde jag göra. Så jag fick snällt lägga på luren, arg som ett bi, och ringa igen.
Det är flera gånger jag tycker att telia inte har fungerat som det ska, inte för mig iallafall. Nu är vi bytt till tele2, eftersom vi blev så trötta på telia Tungan ute

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[StaffanM]
2010-03-19 12:23
#15

Hade bredbandsproblem. Ringde telia. Fick vänta i 2 timmar.

Sedan kom jag fram och en kvinna svarade, som jag tog namnet på.

Jag förklarade mitt problem om att bredbandet kopplas ifrån 100 ggr på en dag.

Då lägger kärringen på. Gissa om jag blev arg !!!

Har senare bett en annan operatör att hon ska ringa upp mig och förklara sig, men hon har aldrig ringt.

Åsa S
2010-03-19 21:18
#16

Vad tråkigt, någon otrevlig teliapersonal har jag nog aldrig träffat på varken på supporten eller i butik(Haninge), utan de har varit jättetrevliga. Jag fick problem efter den berömda uppdateringen av icon 505 vilket många andra fick med jag fick ett nytt modem utan några problem + jag fick en ursäkt för att jag ftt en produkt som inte var tillräckligt kollad innan den släpptes på marknaden.

Lill-Kisse
2011-10-09 20:19
#17

Nu sökte jag efter utlåtanden om mobilt bredband tillsammans med telefoni och hamnade i den här tråden. Jag tänker nämligen skaffa något annat än Telia, som är svinaktigt dyra, påstår att jag inte har giltigt modem när uppkopplingen strular, fast jag har deras eget etc.

Sedan ska vi bara inte tala om den gången jag gick in till Telias butik för att få en mobil omställd från förvalet Telia. Det tog så lång tid att jag misstänkte uttröttningstaktik. Men jag log vänligt och sa att jag inte alls hade bråttom, varje gång killen kom och frågade om det gick bra att komma tillbaka en annan dag. Jag föresatte mig att vänta resten av dagen, om så skulle behövas. Han tröttnade först faktiskt och fixade avkodningen.

Upp till toppen
Annons: