Annons:
Etikettbra-och-dåligt-bemötande
Läst 2587 ggr
Friida
2008-11-20 20:02

Comhem2

Har i måmga år haft Comhem som bredband/tel/tv leverantör. Avslutade tv då jag inte tittar speciellt på tv. Nu gick mitt senatse "erbjudande" ut och bredbandsavgiften höjdes. Tänkte då att det kanske är dag att se över om det finns bättre/billigare alternativ. Tittade runt och jo det fanns det, kollade också på Comhems hemsida och såg att de har ju också ett bra erbjudande som skulle passa mina önskemål. Ringde då Com hem för att säga att jag vill ha det erbjudandet nu.  NEJ NEJ svarade en surmulen "serviceman" i kundtjänst det erbjudandet är bara för nya kunder, han sa det på ett otrevligt sätt också…. Ok sa jag men då säger jag upp mina abonnemang och väljer att annnat bolag. Surt kopplade han då mig till en annan som hade hand om sådant. Där var det en trevlig kille som frågade varför jag ville avsluta. Jag berättade då att eftersom jag som gammal kund inte får det erbjudande som jag vill ha så vänder jag mig dit jag får det. Jamen jag kan ge dig det erbjudandet. Så jag fick som jag ville och den trevlige killen bad också om ursäkt för sin otrevliga kollega.  Sensmoral… stå på dig!

Annons:
Mezzzanina
2008-11-21 00:02
#1

Jag har talat med fyra otrevliga på suporten för bredband nu på Comhem.Förstår inte att de måste sätta sådana personer att svara i telefonen när det finns så många arbets sökande som det gör idag.

Det borde ju ligga i Comhems intresse att värna om sina kunder och blivande kunder…

Ida
2008-11-21 01:41
#2

Ah, jobbigt att ni båda har dåliga erfarenheter från Comhem. Många företag glömmer sina gamla kunder till förmån för nya, vilket kan uppfattas som otacksamt för en trogen gammal kund. Bra att de ändrade sig!

Upp till toppen
Annons: