Annons:
Etikettvarning-för
Läst 7775 ggr
Friida
7/18/08, 8:34 PM

Varning för Gallerioutlet

Beställde  två canvastavlor av eget foto på mitt lilla barnbarn, han var nyfödd och jag ville glädja min mamma på hennes födelsedag. Leverans tid skulle vara ca sex veckor….  idag har jag väntat över 12 veckor, och fortfarande inga tavlor! För tre veckor sedan mailade jag dem och undrade var tavlorna var. Då mailade de mig ett kort på tavlorna och upplyste mig om att de var försenade. Ingen ursäkt inte något… och alltså ännu (ytterligar tre veckor senare) inga tavlor….

Mammas födelsedag är  sedan länge förbi…Ledsen

Så välj inte dem om ni vill ha era tavlor inom av dem angiven tid….. Dålig service och ingen förklaring eller ursäkt och naturligtvis kommer jag inte att få någon kompensation för denna försening.

               Katarina

Annons:
Sara
7/18/08, 9:53 PM
#1

Du har möjlighet att häva köpet eftersom det dragit ut mycket på tiden.

Sara

Ida
7/26/08, 11:18 AM
#2

Trist! Och extra tråkigt att de inte ens förklarar sig. Bra att du informerar om detta.

Friida
7/31/08, 11:18 PM
#3

UPPDATERING

Fick mail från dem igår…. jag var välkommen att hämta mina tavlor den 13e augusti ! Mellan klockan 17-18!!!!!!!!!!!!!Ledsen Och kunde jag inte då så kunde jag komma nästa gång 22-24 augusti!

Jag mailade att jag inte kunde komma då, och om de inte skickade dem till mig utan kostnad så vill jag häva köpet. Fick då till svar att om jag betalar in resterande belopp så skickar de tavlorna till mig.

Betalade då in resterande och mailade dem att det var gjort, fick svar att de skickar tavlorna vecka 32 -33!

Vad ska man säga??? Återkommer med uppdatering när  (OM???) jag får tavlorna. Men som sagt VARNING för detta företag!   Har fortfarande inte fått någon förklaring och inte tillstymmelse till ursäkt!  Katarina

Loove
8/4/08, 10:44 PM
#4

Fy sjutton vad dåligt…. Vill inte göra reklam men vårt företag tillverkar också canvastavor och postar dem till kunden inom 10 arbetsdagar… lite skillnad menar jag…

Ida
8/5/08, 2:43 AM
#5

#3 Det verkar inte direkt vara ett företag som bryr sig om vare sig service eller sitt eget rykte. Jag tycker att det är bra att du tar upp det här. Om de vid beställningen uppskattar leveranstiden till ca 6 veckor ska det hållas, annars har du definitivt rätt att häva köpet eller få ersättning för att du fått vänta så länge. De borde helt klart ha sänt bilderna utan resterande betalning.

precis
8/5/08, 8:45 PM
#6

Om ni har färgskrivare så kan ni köpa transfer-film till T-shirts lite överallt (ClasOhlson t.ex.) och så stryker ni på fotot på lakansväv eller vilket tyg som helst som ni spikar upp på en kilram (finns också på ClasO t.ex.)

Snabbt, enkelt, billigare… Gör det själv har alltid varit min stajl.

Annons:
Ida
8/7/08, 5:13 PM
#7

#6 Aha, vilket strålande tips! Det har jag aldrig provat.

RebeccaWesttorp
9/25/08, 8:08 PM
#8

Jag har råkat ut för precis samma sak, beställde en canvastavla 30 juni och mailade Gallerioutlet efter 8 veckor och frågade vart den var. Fick till svar att den var försenad och levereras efter ytterligare 4-5 veckor.

Nu i veckan fick jag ett mail där det står att jag ska betala in resterande belopp och att den levereras vecka 43 eller 44, 11-12 veckor senare än bestämt!

Det jag undrar är, har jag juridisk rätt att kräva en prissänkning (och i så fall med hur mycket)? Jag vill helst inte häva köpet för jag har längtat så länge efter den här tavlan…

Hälsningar Rebecca

AnnaLundin
9/27/08, 1:09 AM
#9

Jag tycker faktiskt att det låter som att detta företag behöver en mangling i Allmänna ReklamationsNämnden….

emma_g
10/20/08, 10:35 PM
#10

Och jag är i precis samma sits som Rebecca. Beställde också den 30 juni och det skulle vara 6 veckors leverans.

Jag hade ingen brådska och valde därför detta alternativ, men nu har det gått runt 16 veckor och det är inte skälig tid!

Jag har skickat ett mail och skrivit att jag anser att där bör ske en kompensation för den långa väntetiden. Får se om jag får något svar…

Tråkigt för de har bra priser och tavlan ser jättefin ut på bilden som jag fått, så man vill ju att det ska fungera!

Niklas
10/22/08, 11:14 AM
#11

Om alla som läser tråden anmäler dem till allmänna reklamationsnämnden kanske det händer något. Tråkigt att ni ska behöva råka ut för det där.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
10/22/08, 11:18 AM
#12

Jag sökte lite på Google. Det verkar som om flera har haft svårt att få sina saker. 

En lite lustig detalj: Om man söker efter Gallerioutlet kommer den här tråden nästan lika högt som företagets egen hemsida.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Ida
11/4/08, 1:41 AM
#13

#12 Det säger ganska mycket om det företaget tycker jag. Det är jättebra att potentiella kunder som googlar företaget kan ta del av synpunkter och kritik gällande verksamhet.

Annons:
zethix
8/15/09, 6:53 PM
#14

ca 2 veckor efter betalning hade tavlorna kommit på posten, i Sthlm. Därimot har dom inte världens bästa mailkontakt tycker jag.. Men billiga och snagga tavlor har dom iallafall, Jag är en nöjd kund iallafall =)

Ida
8/20/09, 12:49 AM
#15

#14 Bra att höra att det fungerar också. Men det känns inte helt säkert måste jag säga.

vural
11/30/09, 10:14 AM
#16

Vad synd jag inte såg denna tråden innan jag beställde av dem.

Jag beställde i augusti och enligt hemsidan skulle de levereras 6-7 veckor senare. Nu har det gått 13 veckor. jag mailade dem för några veckor sedana och då skickade de en bild på tavlan. fast den skulle ändå inte levereras förrän 4 veckor till, fast den var klar!??

och standardsvar att leveranstiden har dragit ut på tiden.  Verkar som de alltid säger så. var gör de dem? I Kina??

melle99
11/30/09, 6:59 PM
#17

Ja…dem tillverkar faktiskt tavlorna i Kina. Det tycker jag är lite dåligt att dem inte kan leja ut det till en svensk tillverkare. Ok att dem importerar de vanliga tavlorna för de kan man ju lagerhålla….men jag tycker det verkar vara rena skämtet. Vanlig leveranstid i Sverige är ju en vecka för tryck på canvas.

/Andreas

Uffesod
1/2/10, 9:59 PM
#18

Gallerioutlet är inte bara sena i leveransen. De har bytt levernatör och leverera urusla canvastavlor. Jag fick en leverans i december 09 och ingen av de fyra beställda tavlorna var användbar. När jag klagade fick jag beskedet att om man inte accepterar grå blad på lövträden och grön himmel ska man beställa från någon annan. De ville inte skick foton på alla tavlor jag beställt men bedyrade att de var jättefina.

Vilken blåsning jag gick på! Undvik det!

Ulf Söderlund

Niklas
1/4/10, 11:52 AM
#19

#18: Har du reklamerat dem?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Pivitt
2/27/10, 12:56 AM
#20

Hej!

Jag läste alla kritiska inlägg här men bestämde mig ändå för att beställa en serie tavlor från Galleri outlet. Ville bara säga att mina tavlor var jättefina och leveransen gick på 3-4 dagar. Det var inga egna foton som jag fick upptryckta utan "färdiga konstverk".

Annons:
bjorne_83
7/27/11, 11:50 AM
#21

Hej, vill bara säga att kritiken numera verkar obefogad. Beställde och fick tavlorna några få dagar senare. Hade inga problem och tavlorna såg bättre ut än på bilderna.

MVH: Björn

Fridaybrew
7/27/11, 9:10 PM
#22

Festligt att de som har positiva erfarenheter av företaget är typ förstagångskommenterare =/

Just sayin!

Tråden är rätt gammal dessutom.

/Fridaybrew

Niklas
7/28/11, 4:48 PM
#23

#22: Å andra sidan, om man vill att tråden ska försvinna från sökmotorerna är det inte en bra strategi att lägga till ytterligare kommentarer. Det gör den bara mer relevant för dem.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Honestyisdead
7/28/11, 7:44 PM
#24

Bra med såna här varningar. Helt oacceptabelt att inte hålla tider man ger ut!

oliviabb
3/9/12, 12:01 PM
#25

Detta är mycket oacceptabelt ..

Jag skulle recommand en trevlig galleri deepwhite.se.They har intressanta saker och bra pris .. Och de är snabba med leverans, jag tror att det tog bara 2 eller 3 dagar för mig ..!
De har sin mobilnummer på nätet, så jag ringde dem även i slutet av kvällen, och de plockade upp och svarade på mina frågor … mycket trevlig upplevelse .. Jag tror att de på nätet bygger bara.

www.deepwhite.se

Fridaybrew
3/9/12, 9:15 PM
#26

Ännu en förstagångskommenterare som lyckats gräva i arkivet ordentligt. Tråden är rätt inaktuell det är nästan 4 år sen den startades.

/Fridaybrew

Upp till toppen
Annons: