Annons:
Etikettövrigt
Läst 3223 ggr
Gasoline
3/9/08, 3:50 PM

Netsuperstore.se

För typ 2 veckor sedan beställde jag en mobil från netsuperstore.se mot förskottsbetalning. Efter att jag hade beställt fick jag ett mail om vart hur jag skulle betala in och att dom väntade på betalningen för att sedan skicka iväg paketet.

Jag betalade 2 dagar senare efter det att jag fick mailet och när bekräftelsen kom om att jag hade betalat fick jag ett mail om att produkten va "restnoterad" och har inte hört något från dom sedan dess, trotts att jag retunerade mailet med frågan om när dom tror dig kunna skicka iväg mobilen (Det stod att man skulle svara på mailet vid frågor).

Har någon av er hört något dåligt om detta företag? Dom verkade seriösa, tror ni att jag har blivit lurad?

Annons:
Ida
3/9/08, 7:50 PM
#1

Hej!

Jag har inte hört talas om dem tidigare så det är svårt att säga om du har blivit lurad eller om det helt enkelt bara är så att produkten är slut för tillfället. Finns det inga andra kontaktuppgifter till dem, exempelvis ett telefonnummer?

Gasoline
3/10/08, 10:57 PM
#2

Hmm, försökte hitta nummret på deras hemsida men hittade inget vettigt. Men i ett av mailet jag fick står det "Om ni har frågor gällande betalningen eller eran beställning kan ni ringa kundtjänst på tel. 08-527 07 500"

Efter inbetalningen fick jag en bekräftelse på att jag hade betalat, även de mailet jag svarade på. Så här stod det:

_"Beställningen har uppdaterats till följande status.

Ny status: Restnoterad

Var vänllig och retunera detta meddelande om du har frågor gällande din beställning."_

Även fast det står att man ska retunera mailet vid frågor och jag har gjort det så har jag inte fått något svar om något alls.

Ida
3/10/08, 11:32 PM
#3

Prova att ringa tycker jag. Det kan ju vara så att det är ett enmansbolag eller så och att personen i fråga under ett par dagar är upptagen med annat. Man får helt enkelt hoppas att det är så, eller att produkten kommer snart!

tussilago
3/11/08, 12:33 PM
#4

du kanske redan har googlat på dem, annars hittade jag det här:

http://www.pricerunner.se/retailer/22437/reviews

de verkar ju inte luras, men så pålitligt verkar det inte vara direkt…

Hjortronsylt
3/13/08, 6:09 PM
#5

Du verkar inte vara ensam, läs det här och kolla alltid med ex.vis Pricerunners "nöjd-kund" recensioner före nästa köp!  Själv lägger jag hellre till några hundralappar och handlar från ex.vis Dustin eller Katching för en helt garanterat nöjd affär.

Gasoline
3/15/08, 11:04 AM
#6

#4 #5 Hmm, jag hittade dom på prisjakt.se tror jag. Tråkigt att folk är så onöjda med dom och att jag oxå har beställt därifrån.

Har fortfarande inte fått något svar och ska ringa dom, troligtvispå måndag, för dom har väl inte öppet på helger antar jag? Har inte haft tid att ringa nu i veckan då jag har varit i skolan till 23.00.

Annons:
Ida
3/16/08, 8:20 PM
#7

#6 Jag hoppas verkligen att det löser sig. Hör av dig när du ringt så att vi får höra hur det går!

Gasoline
3/17/08, 2:48 PM
#8

Jag kan inte säga något annat än idioter! Ringde idag och efter typ 10 min väntan på att han skulle ringa till någon annan och höra så säger han att dom inte säljer den mobilen längre, och vadför tar dom inte bort annonsen på sidan för då? Mobilen finns ju fortfarande på sidan. Sa att jag ville ha tillbaka minna pengar och dom sa att det var ok, kan inte mitt kontonummer så jag får vänta tills mamma kommer hem,. attans otur.

Sara
3/17/08, 11:33 PM
#9

Mycket dåligt skött av Netsuperstore!

Sara

Gasoline
3/18/08, 8:29 PM
#10

Ok, uppdatering. Jag ringde tillbaka när mor kommit hem och jag fick mitt kontonummer och han kände genast igen mig. Jag gav honom kontonummret och han sa att pengarna skulle komma om 5 min, då han hade samma bank.  men när jag går ut i bilen och ska åka upp och kolla så ringer han som säger att det är något "tillfälligt fel" på swedbank och att jag ska få pengarna så fort han kan sätta in dom.

Jovisst, jag trodde att jag hade blivit grundlurad igen. Men på kvällen satt vart enda öre där, som tur va.

Jag är glad att jag fick tillbaka pengarna utan något större krångel, men dålig stil av dom att inte meddela mig att dom inte sålde mobilen längre.

Ida
3/19/08, 11:07 AM
#11

#10 Så skönt att det löste sig till slut! Det verkar ju lite suspekt allt det där, men det viktigaste är ju att du nu fått tillbaka dina pengar.

monhok
10/16/08, 12:28 PM
#12

VARNING FÖR NETSUPERSTORE

Beställde en hemmabio anläggning Samsung HT-XA 100T
och betalade 3403:- med kort 3/9 2008. Vid kontakt med företaget efter nästan två veckor den 15:e så sa dom att varan ej fanns i deras lager och ej kunde lämmna beskad på när dem skulle komma in. Den 16/9 åkte jag ut till deras butik i kungens kurva och avbokade ordern. Då sa dom att det skulle ta ca: 3 bankdagar innan jag skulle ha tillbaka pengarna på mitt kort, fick äv mail om detta. Har fortfarande inte fått några pengar av företaget. Har kontaktat konsumentrådgivaren i min kommun och bett om hjälp. Nästa steg är polisanmälan på företaget.

parsley
10/31/08, 3:21 PM
#13

Många företag skickar ju ut en bekräftelse på att varan finns för leverans innan man gör förskottsbetalningen.

Annons:
Gasoline
11/2/08, 2:50 PM
#14

#12 Ja, dom sa till mig med att varan ej fanns och skulle inte komman in heller, så dom ville att jag skulle köpa en annan mobil. Men jag sa att jag ville ha pengarna tillbaka, och jag fick dom inom den närmsta timmen som tur va

Upp till toppen
Annons: