Annons:
Etikettövrigt
Läst 1929 ggr
Sara
2/29/08, 11:56 PM

Blå stjärnan i Göteborg

Om ditt djur blir akut sjukt mellan kl 23-07 så kostar det 20:- per minut att ringa ner till Blå stjärnans djursjukhus i Göteborg.

Den som svarar är ingen veterinär och man får bara rådet att antingen komma in direkt eller vänta till dagen efter. De vill dessutom inte att man bara åker dit utan att ringa innan.

Jag tycker det är fult av dem att lägga på denna summa då människor som är oroliga skiter i hur mkt det kostar just då.

Sara

Annons:
lisette
3/1/08, 12:25 AM
#1

det finns väl en djursjuksupplusning som det finns för människor? har för mig jag har ringt dit.

AnnaLundin
3/2/08, 12:27 AM
#2

Problemet är väl att man ringer helst till det djursjukhus man kommer åka till ifall det behövs åka iväg.

Jag hade själv kontakt med ett djursjukhus för många år sedan, då min katt fick ett krampanfall på midsommarafton. Det enda djursjukhuset med jourverksamhet då. Det kostade 100 kr som betalsamtal att ringa dit. Och rådet jag fick var "ring igen om hon blir sämre"… Jotack, 100 kr till… Snacka om att mjölka pengar ur oroliga djurägare, som sagt.

Ida
3/3/08, 12:47 AM
#3

Jo, det är klart att det är anmärkningsvärt att det kostar så mycket att ringa. Men, hade det funnits minsta konkurrens och ett alternativ med bättre service hade man aldrig kunnat göra på det här sättet. Antagligen är det även det som gör att de över huvud taget kan ha service den tiden på dygnet, eller på midsommarafton.

Upp till toppen
Annons: