Annons:
Etikettgaranti-och-försäkring
Läst 1150 ggr
Robert
2007-12-21 15:39

Är kameran försäkrad, min var inte det av Nordea

I somras bytte jag försäkringsbolag från finska Veritas till Nordea Skadeförsäkringar. Under mitt telefonsamtal som varade i över en timme så lovade säljaren Nordea Skadeförsäkringar att jag skulle få fullgott skydd.

För fem veckor sedan blev min kamera stulen, en utrustning värd över 130,000 kr. Inget täcks av försäkringen. Jävligt bittert att blivit totalt uppsnurrad av en säljare som ser om sitt eget hus mer än säljer bästa möjliga lösning för sina kunder.

Läs hela historien på min blogg, Nordea Skadeförsäkringar lurar medvetet nya försäkringstagare!

God Jul till dig, det blev inte min, den blev väldigt bitter!

Bästa hälsningar!

Robert Hammar

Annons:
Ida
2007-12-27 20:22
#1

Vad tråkigt Robert! Ska genast läsa din berättelse på bloggen.

johan
2007-12-27 20:46
#2

Försäkringsbolag är alltid trevliga så länger man betalar sin faktura och inte kräver något tillbaka.

Det finns alltid något liten klausul som berättar varför dom inte behöver stå för kalaset.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Ida
2007-12-28 00:04
#3

#2 Yepp. Jag hade en massa trassel med Länsförsäkringar som till slut fick mig att undra varför jag över huvud taget hade en försäkring. :)

johan
2007-12-28 00:35
#4

Det som är så konstigt med Roberts försäkring verkar också vara att de hävdar att försäkringen bara skulle gälla på försäkringsplatsen, dvs. hans hem. Men hur många kameror lämnar aldrig hemmet? Det är ju fullständigt idiotiskt. Skulle det samma gälla cykeln, undrar man…

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Robert
2007-12-29 22:55
#5

Jag kämpar på, igår gick mitt besvär iväg till bolaget. Jag har gett mig faskiken på att vinna det här. Trost allt av Nordea skadeförsäkringar så är jag försäkrad, för även rättshjälp, som om de hjälper mig mot dom.

Hälsningar

Robert

Upp till toppen
Annons: