Marknadsföring/Reklam

YES och könsroller

2007-11-03 15:21 #0 av: maxiq

Har ni sett reklamen där man får se en hemmafru från 50-talet genom köksfönstret och det står en flaska YES i fönstret? Bilden morphas över till ett modernt kök samtidigt som en röst säger någon i stil med "Mycket har förändras under 50 år men inte diskkraften hos YES" Tydligen har inte könsrollerna förändrats heller eftersom det fortfarande är en kvinna som laddar diskmaskinen. :-(

________________________________________
"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Anmäl
2007-11-09 14:22 #1 av: Ida

Aj aj, där ser man. Olyckligt formulerat och tyvärr har kanske inte YES-användarna förändrats så jättemycket på 50 år. :(

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.