Annons:
Etikettmyndigheter-och-offentlig-verksamhet
Läst 2705 ggr
jn84
2007-09-27 23:40

Nykterhetens dag

Hörde på radion imorse när jag åkte till jobbet att det var någon nyketerhetsdag idag och att poliser (iaf i Stockholm) skulle ha massor med nykterhetskontroller.

Någon som märkte av det?

Själv stötte jag på väääldigt många poliser, de flesta på motorcykel. Åkte dessutom förbi tre kontroller, varav en var på parkeringen utanför systemet ;)

Men jag åkte inte på att blåsa en enda gång. Ser väl alldeles för oskyldig ut eller nåt. Hehe..

Annons:
AnnaLundin
2007-09-27 23:54
#1

*fnissar* Nej, det har inte varit några poliser här i skogen och kollat min nykterhet - kanske beroende på att jag bor på en grusväg i det låååågtrafikerade vägnätet och dessutom inte har satt mig i bilen alls idag…

Oskyldig

Annars brukar jag alltid bli invinkad vid såna där kontroller, jag har för många år sedan tappat räkningen på hur många gånger jag blivit stannad av polisen…. Och min kära mor har blivit stannad EN gång under alla de år hon haft körkort…. Märkligt det där.

Ida
2007-09-28 01:47
#2

Det är bra att de har sådana kontroller då och då. Själv har jag inte åkt bil idag, men jag hade bara sett det som positivt att de kontrollerar rattfylla då och då.

Upp till toppen
Annons: