Övrigt

öppettider och tillgänglighet

2007-08-22 19:32 #0 av: AnnaLundin

Skrikandes

(betyder att jag är skapligt irriterad just nu Oskyldig)

Jag skulle skicka iväg en grej med bussgods idag och av olika skäl så kom jag inte iväg förrän strax innan de skulle stänga. De skulle ha öppet till 16.45 och med andan i halsen slänger jag mig iväg och kommer in på plats 16.41.

Sista minuten, JA! Men ändå tillräckligt många minuter för att hinna skriva ut en fraktsedel och lämna in ett kolli som ska skickas iväg, om man är snabb.

Men när jag kom in genom dörren möts jag av en suck och "Jag kan inte ta emot det där idag, för jag har loggat ur datasystemet och kan int ekomma in i det igen. Och jag får inte skriva upp övertid."

Jag vet inte om jag överreagerar, men nog tycker jag att:

  • Har man öppet till 16.45 så ska man också vara tillgänglig fram till stängningsdags.
  • Om man måste stänga ner datasystemet 5 minuter innan man går hem, då får man se till att anpassa öppettider och/eller arbetstider så att man helt enkelt stänger "butiken" 5 minuter innan man ska sluta.

Det är bara SÅÅÅÅÅ irriterande att tvingas ta med sig sakerna hem igen, när man faktiskt kom fram före stängningsdags. Jag bor ju inte direkt granne med busstationen, utan har drygt en mil dit...

Anmäl
2007-08-22 21:59 #1 av: abbis

Dålig service...

I vår lilla stad så stänger man kl 14,00 på lördagar och 18,00 på vardagar.I lördags var det 3 kunder inne som blivit utslängda då dom skulle stänga kl 14,00 i några andra butiker .En av butikerna släckte lamporna 5 minuter i...Jag bara undrar om man är kundfientlig eller nått

Själv har jag öppet tills det är slut på kunder och  på lördagar är det sällan vi kan dra igen före 16,00 speciellt på sommaren med turistinvasionen..

Man förlorar kunder på att bete sig som dessa som slänger ut kunder ,loggar ur eller läser av kassan innan man hunnit stänga..värst är väl dom som släcker...ha ha ha

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Anmäl
2007-08-22 22:39 #2 av: jn84

Fast för just bussgods del spelar det knappast någon roll om de har dålig kundservice.

De är ju lite utan konkurrens så folk väljer dem trots att de beter sig illa. Förmodligen kommer TS åka dit senare i god tid och skicka ändå. Man har liksom inte så mycket val =/

Anmäl
2007-08-22 23:43 #3 av: AnnaLundin

Man är ju nästan piskad att använda dem om man ska ha råd att skicka något som är lite större... Fundersam

Jag var in på Schenker och kollade upp deras priser och där hade det kostat 3 ggr så mkt med ordinarie pris, ungefär dubbelt så mkt med den rabatt han tänkte ge mig... Och när frakten kostar 3 ggr så mkt som det som ska skickas, då är det liksom inte aktuellt längre...

Återstår att se om mottagaren fortfarande vill ha säcken, eller om hon läser det på något annat sätt. Jag hade helst sluppit åka dit igen.

(nedrans synd att åkeriet jag jobbat på i sommar inte har några transporter dit detta skulle Oskyldig)

Anmäl
2007-08-23 02:15 #4 av: [Sajberlena]

Tänk om affärerna skulle börja med samma system:

Nä, du får inte handla nu för vi stänger om fem minuter och har börjat räkna kassan...

Suck.

Anmäl
2007-08-23 02:28 #5 av: AnnaLundin

#4 Ja, exakt vad jag tänkte när jag körde därifrån...

Anmäl
2007-08-24 01:05 #6 av: Ida

Man undrar vad de tror att rörelsen går runt av...

Anmäl
2007-08-24 02:01 #7 av: abbis

Tror att dom flesta bussgodsombud inte får speciellt mycke för att sköta hanteringen.Vet att vårat  tidigare ombud i lilla nora fick utöver pakethanteringen städa väntsalen och toan..för några 1000 lappar i månaden..Idag är det cafe i väntsalen och dom som sköter bussgods har inte ens en våg..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Anmäl
2007-08-24 02:15 #8 av: lisette
jag har själv jobbat på hydro. vi började plocka in sakerna en halvtimme innan stängning, stänga tvätthallen osv.
ngr minuter i 21 började vi räkna kassan, men folk kunde givetvis fortfarande handla.
det kom dock alltid ngn och ryckte i dörren när kl var ngr minuter över 21. har aldrig förstått varför faktiskt.
Anmäl
2007-08-24 03:05 #9 av: AnnaLundin

#7 Detta ställe där jag var är länstrafikens eget lilla krypin på busstationen... Där de har biljettförsäljning och sånt också.

Anmäl
2007-08-24 11:17 #10 av: Oskar

Ha...förstår din irritation...fast tror också din reaktion är ganska typiskt svensk. I många länder finns ju knappt öppettider utan allt beror på personalens lust att arbeta den dagen... :)

Oskar

Anmäl
2007-08-24 17:10 #11 av: AnnaLundin

#10 och VAD är det för fel att reagera på det bara för att det är så i Sverige???

Anmäl
2007-08-25 13:29 #12 av: Ida

#10 Ja och är det något som är irriterande så är det att de totalt nonchalerar en trots att det är långt ifrån stängningsdagx. Så vill man absolut inte ha det i Sverige - jag tror vi är kända för att ha bra service och så önskar jag att det ska förbli.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.