Annons:
Etikettövrigt
Läst 1394 ggr
Trav_
2007-08-21 19:03

Så irriterande!

För 1.5 vecka sedan nu så blev mitt russ dålig och vi förstod att hon åkt på förstoppning vi tog då dit en distriktveterinär, hon gav henne lite smärtstillande och så.. sedan såg det ut som att hon inte visste vad hon skulle göra, först och främst så fick jag avgöra om hon kände rätt att sonden var nere i matstrupen( det var första felet) en veterinär gör, Dom ska ju absolut inte fråga oss ägare till hästen om vi kan känna att sonden är nere i matstrupen, sedan så skulle hon sätta dropp på min häst men hon bara sticker och sticker hela tiden, till slut så ringer hon strömsholm och vi blir remitterade dit..

Aja iaf, för några dar sen fick vi underlaget ifrån den där veterinären och den räkningen är på 4000, lite irriterad man blir när man får en veterinär som typ bara stod där och inte visste vad hon skulle göra och dessutom har stuckit sönder vår häst på halsen så när vi fick hämta henne ifrån strömsholm så har hon gått på massa antibiotika och smörjmedel nu för att hon svällde efter all nålstickning hon gjorde..

Alltså att betala 4000 för en veterinär som inte ens kan få ner ett dropp på en häst och när hon ber oss att känna om sonden var nere, Där går droppen…Hon tog betalt för över 2 timmar och det enda hon gjorde var att sticka sönder hästen i halsen, ge henne smärtstillande 2 gånger typ..Sedan stod hon och läste i en bok!!!!!

Ps var bara tvungen att få skriva av mej!! Och för övrigt tror ni att man kan bestrida denna räkning??

Annons:
korseett
2007-08-21 19:25
#1

Gör det! du har ju journalen och remissen från Strömsholm för en distriktsveterinär(antagligen studerande) ska kunna de sakerna som du beskrivit. jag har haft tur med veterinärer på den tiden jag hade hästar men å andra sidan är det kanske inte så vanligt att vet.studerande jobbar som veterinärer här där jag bor. Ring jordbruksverket direkt för fakturan kommer väl därifrån ?

Lycka till!

Trav_
2007-08-21 19:39
#2

jo precis, vi tänkte ringa imorrn om det.. Veterinären som var ut till oss sa att hon jobbat i 7 veckor på distriktveterinärerna!

Ida
2007-08-22 01:30
#3

Bestrid fakturan och meddela att ni inte tycker att summan är rimlig med tanke på vad vetrinären utförde och på det sätt det utfördes. De är väl förhandlingsbara även dem.

jn84
2007-08-22 22:24
#4

Säg gärna hur det går.

Jag är nyfiken i en strut =)

Linda
2007-08-22 22:32
#5

Detta har jag varit med om allt för många gånger kan vara bra om någon tar tag i och frågarsätter veterinär kostnader.

Lycka till!

Mvh Linda

Trav_
2007-08-22 22:57
#6

talar om för er sedan hur det går!! Som tur var iaf så åkte vi till strömsholm med henne och min lilla travare är opererad, men kommer bli bra! Imorrn är det telefon samtal som gäller hehe!

Annons:
Jenna-Gun
2007-08-23 13:39
#7

Stå på dej annars gör andra det.

Jenna

Ida
2007-08-23 22:24
#8

Skönt att hästen blivit bättre, men som sagt, ifrågasätt fakturan du fått och hävda att den bör reduceras med tanke på omständigheterna.

[Anna-N]
2007-08-25 18:00
#9

Jordbruksverket gör inget åt fakturorna. Det är den tjänstgörande veterinären man får kontakta om man har något att klaga på angående jobb o faktura.

Om inget fel begåtts så har man nog inget att komma med - tyvärr. Jag fick betala över 600 :- enbart i resa en gång och det var lönlöst att klaga. De går efter satta priser och att ta ut en veterinär ÄR dyrt. Tyvärr….

korseett
2007-08-26 14:31
#10

Men fortfarande har man rätt att klaga på det arbete hon bevisligen skulle kunna utföra efter en veterinärutbildning- det kommer de inte ifrån

Trav_
2007-08-27 00:45
#11

#9 hehe ja, Alltså vi i familjen är inte ute så mkt efter att fakturan är dyr, Men sättet vetrinären arbetade på är inte acceptabelt!! Vi har blivit skickade till chefen nu så vi får se vad han säger imorrn när vi pratar med honom..

[Anna-N]
2007-08-27 10:56
#12

#10: Självklart ska man upplysa om man är missnöjd!

#11: Har dock väldigt svårt att tro att de själva anser att ngn veterinär har gjort ett dåligt jobb trots att djurägaren tycker det.
- Men det ska bli intressant att se vad de säger, helt klart.
Det är aldrig skoj att betala en massa för ngt man är missnöjd med. Veterinärer verkar ha en väldigt hög prislista oavsett vad som görs.

Trav_
2007-08-27 12:18
#13

#12 vi har iaf pratat med chefen och lite med görlig var han! Han sa väl lite si och så, och han skulle ta bort en viss del på fakturan och skicka oss en ny..Men som jag sagt tidigare att det spelar ju ingen roll på vad fakturan är på då redan den går under försärkringen men dom ska ändå veta vad dom har för veterinär dom skickar ut ensam på jour!

Annons:
[Anna-N]
2007-08-27 12:26
#14

#13: Verkar som ni hade tur. Nu är det ju som du säger att det "drabbar" ju inte er då allt över självrisken går på försäkringen.

Men det viktiga är ju att veterinärerna kan sin sak. Som hästägare tror man iaf att det är sakkunniga som kommer om man behöver anlita veterinär. Man har inte så mkt val om det dessutom är under jourtid. Får ju iaf hoppas att chefen kollar upp detta så det inte drabbar fler.

Vilket distrikt tillhör du?.

Trav_
2007-08-27 12:45
#15

#14 ja precis, och eftersom vi betalat en självrisk redan på strömsholm efter hennes oepration så är det bara att skicka upp denna faktura..

Vi bor strax utanför gävle så det var valbo som blev skickade till oss…

Ida
2007-08-29 01:00
#16

Skönt att de uppmärksammade dina synpunkter. En reviderad faktura är alltid något, men jag förstår om du mest reagerade över hur hon behandlade hästen.

Upp till toppen
Annons: