Annons:
Etikettresor
Läst 1286 ggr
Ida
6/4/07, 11:18 PM

Resa för skatteåterbäringen?

Många som får tillbaka pengar på skatten kommer kanske att välja att lägga dem på en resa.

Kommer du lägga dina skattepengar på en resa?

Annons:
Ida
6/4/07, 11:45 PM
#1

Jag köper gärna en resa för pengarna, men kommer dessvärre inte att få dem förrän i december… :(

Kan i och för sig passa med en vinterresa. :)

Sara
6/5/07, 12:26 AM
#2

Mina får jag inte ens, de går rätt in till kronofogden vilket är bra för då slipper jag stå emot ingivelsen att spendera dem på nått onödigt.

Sara

Annette
6/5/07, 2:05 AM
#3

Jag får väl restskatt som vanligt. Maken får nog tillbaks lite, hoppas det täcker min restskatt ;)

AnnaLundin
6/5/07, 2:58 AM
#4

Förklara gärna för mig VARFÖR så många lägger eventuella extrainkomster just på att resa?

Själv är jag jättenöjd med att hålla mig hemma i min småländska skog… :D Har INGEN so helst reslängtan!

Terrierlina
6/5/07, 10:56 AM
#5

#4 För att det är otroligt härligt och avkopplande och inspirerande och roligt och spännande och …… det finns inte nog med argument för resande!

Ida
6/5/07, 11:41 AM
#6

#4 Jag håller med #5, det är så otroligt skönt att komma bort en stund och uppleva något annat. :)

Annons:
Annette
6/5/07, 11:57 AM
#7

Har man djur är det mest besvärligt att resa bort. Längre än en helg blir det aldrig för min del och jag saknar det inte heller.

Mervi
6/5/07, 12:00 PM
#8

Jag gillar att resa, man behöver komma bort ibland och se andra vyer. Men årets skatteåterbäring räcker inte långt.

Oskar
6/5/07, 3:02 PM
#9

Nja…öronmärker inte pengarna på det sättet utan de läggs i den allmänna nöjespotten. :)

charlie
6/5/07, 5:59 PM
#10

Har själv inte haft råd med en utlandsresa de senaste 6 åren i alla fall. Kanske beror på att det helt plötsligt blir mycket dyrare med familj.. Och att jag alltid får betala massor extra till RSV.

---

Ida
6/5/07, 10:10 PM
#11

#10 Du borde få tillbaka lite av alla dessa inbetalda skattepengar så att även du och familjen kan unna er en resa!

[Anna-N]
6/6/07, 12:32 AM
#12

Nix, ingen resa här.. Inget jag prioriterar högst.

Sandra76
6/7/07, 6:36 PM
#13

Inte direkt till en resa, men till semester.

Det blir att hyra husbil i år sen får vi se var vi tar vägen:)

Annons:
Ida
6/9/07, 7:14 PM
#14

#13 Det är väl en resa om något! :)

blombuketten
6/10/07, 1:26 AM
#15

Ingen resa här heller. Jag har redan rest över jordklotet och även bott utomlands, så jag känner mig nöjd här hemma. Dessutom är det lite som #10 säger………det blir mycket pengar när man är en familj. Däremot skulle jag inte ha något emot att göra som #13 och åka runt i en husbil dit man känner för att åka.

Jag fick tillbaka från skatten för ovanlighetens skull, men de pengarna går till att betala en del av mina minderåriga barns skatteskuld på ca 3500 :-. Detta p g a att deras mor- och farföräldrar sparar åt dem. De har t o m fått deklarationen i sina namn. De kan ju inte betala, så de får ju jag göra då Fundersam. Har skrivit till RSV och frågat dem om detta kommer att fortsätta från år till år, för i sådana fall så ska jag be mina föräldrar sluta spara pengar åt dem, eller spara på annat sätt, för det blir för dyrt annars. Man baxnar.

Sandra76
6/10/07, 4:09 AM
#16

#14 ja ha,ha  men vi har inte bestämt var än så vem vet kanske blir på tomten..;)

Pia
6/13/07, 10:00 PM
#17

Åh, resa som är så härligt!! Men jag säger som Oskar, det blir väl i en allmän nöjespott.

I år var det första gg jag faktiskt fick tillbaka något ordentligt, betalt och betalt och betalt har jag gjort hela tiden känns det som. Men nu är jag glad!

Det blir väl en ny kamera framöver för pengarna - men man kan alltid vänta tills priserna sjunker lite till… - och så kan man ju använda den på en kommande resa då:)

Malin-A
6/16/07, 6:44 PM
#18

jag får inte tillbax några pengar..

Engla
8/26/07, 10:31 PM
#19

Jag fick inte tillbaka några pengar, men jag ger mig ut på resor ändå…Räcka ut tungan

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Vassna
8/27/07, 12:04 AM
#20

Jag har köpt en trehjulig cykel för pengarna. Jag fick lägga till lite men det är det värt. Jag har ca en kilometer till affären och då är det bra att ha en cykel som dels går att lasta lite mera på än en vanlig cykel och dels går att använda på vintern. Jag är ganska trött på att åka bil.

Annons:
korseett
8/27/07, 10:11 AM
#21

Jag får tillbaka en hel del pengar men inte förrän i december. Pengarna tänkte jag spara och åka med en väninna nästa år någonstans i världen. Jag och maken sticker till Cypern i november så han får inte följa med på våren hihi

Linda
8/28/07, 3:26 PM
#22

#1 vi hade handelsbolag förra året så jag år oxå snällt vänta men jag ska nog iaf unna mig en riktigt snygg väska.

Pudding
8/28/07, 6:24 PM
#23

Jag har fått tillbaka på skatten men det blir ingen resa för dem.

Jag vet inte om jag skall göra något speciellt med pengarna, annars får de vara kvar på kontot tills det ev. dyker upp något som jag finner att jag vill spendera skatteåterbäringen på.

Ida
8/29/07, 12:53 AM
#24

Jag hoppas fortfarande på en resa för mina pengar!! :) De kommer inte förrän i december och då kan det ju passa bra att lämna landet.

Upp till toppen
Annons: