Annons:
Etikettövrigt
Läst 772 ggr
StefanW
2/14/07, 1:14 PM

Flyme vs ARN

Hittade en bra artikel i GP där Flyme får "bakläxa" av Allmänna Reklamations Nämnden i ett ersättningärende: Artikel. Själv skulle jag inte välja ett lågprisbolag, eftersom det har en tendens att bil dyrare och sämre service i slutändan.

Stefan - Modellbyggare

Annons:
AndersE
2/14/07, 9:37 PM
#1

Jag har ändå en bild av att FlyMe är ett seriöst bolag. Välutbildade piloter, och ett gott flygsäkerhetstänkande.

Däremot har jag inte flugit med dem, så det vet jag inget om…

Ida
2/14/07, 9:43 PM
#2

Jag har en kompis som jobbar för dem och de verkar ok. De är ju inte som SAS, men inte heller som Ryanair.

mandymoo
2/14/07, 9:54 PM
#3

Men om man tittar till det här fallet så känner jag att det inte är direkt Flyme - nu vart dom som hade passagerare som gick vidare med det. Det hade kunnat ha varit vilket bolag som helst.

Även dom stora bolagen gör jätte dumma saker… ta tex SAS som har (eller hade vet inte exakt hur det är nu) med Qimberair att flyga till Billund. Till SAS flyg kan man köpa internetbiljetter o alltså behöver man ingen biljett i handen. Men så var det inte på Qimber… dom krävde biljett. Och när väl passageraren kom till Arlanda så var det allt annat än lätt för passageraren att få sin biljett SASpersonalen var allt annat än hjälpsamma. Och i dom fallen så tycker jag att det ju är SAS som gett fel information o sålt flygresan under helt fel förutsättningar.

Med det vill jag inte klara på SAS utan bara säga att det görs fel hos dom alla.

Upp till toppen
Annons: