Annons:
Etikettvarning-för
Läst 2294 ggr
Ida
2007-03-05 21:30

Missnöjd?

Vilken produkt har du varit mest missnöjd med? Finns det någon sak eller tjänst du köpt som verkligen inte uppfyllt förväntningarna och gjort dig besviken?

Annons:
Anne
2007-03-06 09:30
#1

Rent spontant kommer jag att tänka på en liten kökspryl, som inte lever upp till det den lovar: Jamie Oliver FlavourShaker. Ska vara så jäkla bra, men.. det är den inte. Den klarar att skaka ihop en dressing, sure. Men att krossa saker - vitlök, peppar, chili, ingefära - klarar den garanterat inte. Göra pesto? Glöm det. Då får du skaka som Hulken, ungefär.

Och för att kommersialisera till max har det nyligen släppts en specialSKED till den lilla manicken också. I gummi. Men den har jag faktiskt inte köpt.. :)

Sara
2007-03-06 15:42
#2

Det jag har blivit mest besviken på den sista tiden är faktiskt Ballerina muffinsen.

De smakar inte nått som Ballerina kexen och det är bara pyttelite kräm i samt jag tycker de luktar alkohol?! De är inte ens goda.

Sara

SeaHawk
2007-03-06 22:51
#3

Jag köpte en låda med borr på Harald Nyborg en gång, det va nog det absolut värsta köpet jag gjort, det gick alltså inte använda en enda borr. Bara ren dynga rakt i genom!!

Ida
2007-03-08 12:12
#4

Huvaligen, ja det finns många produkter som inte håller måttet!

Vi har precis varit med om en lustig situation när det gäller att hitta ett nytt toalock till toan. Det har inte riktigt med det här att göra eftersom toan inte är nyinköpt, men inga toalock från "vanliga" butiker såsom Ikea, Bauhaus eller Jula passar!! Vi har provat flera stycken och kommit fram till att det bara är Ifö:s egna som passar - och är svindyra!!

Illa tycker jag.

precis
2007-03-15 13:02
#5

Jag skulle köpa bacon igår, men det vanliga märket var tillfälligt slut. Fick ta ett paket Tulip från danmark istället. Efter jag stekt några "remsor" så har jag nästan en deciliter vatten i stekpannan som stinker salt eller nåt annat! :(
och baconet är inte fint brynt utan orangerött :(
bitarna krympte också extremt till pyttesmå bitar, fast jag gjorde exakt som jag brukar göra med andra märken.
Förmodligen låter dom det ligga o dra i saltvatten eller sockrat vatten och med färgämnen :(

aldrig mer annan bacon än svensktillverkat. och tyvärr så har nu Scan börjat med att skicka sitt bacon till Polen för skivning/förpackning… :(

Ida
2007-03-15 13:09
#6

#5 Tack för infon. Köper inte Tulip själv och efter detta kommer jag absolut inte att göra det.

Annons:
abbis
2007-03-15 20:00
#7

Köpte en digitalmottagare för 3 år sedan hos net on net pga av att säljaren där påstod att det ingick kanal 3 och några andra kanaler i köpet.Vad dom inte informerade om var att dessa kanaler försvann efter 2 månader.NÄR JAG SEN SKULLE REKLAMERA VARAN SÅ HADE DOM ALDRIG HÖRT TALAS OM DETTA.Det roliga var att dom även på siba hade dessa säljergument så dom va inte ensamma.När jag skulle reklamera så låg bevisbördan på mig vilket var ett moment 22..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ida
2007-03-15 22:21
#8

#7 Omvänd bevisföring alltså, vad konstigt. Allmänna reklamationsnämnden (eller om det var konsumentverket) har nu satt extra bevakning på den branschen, eftersom det kommit in så många klagomål på samtliga leverantörer. Passa på att uppmärksamma dem om ditt problem också!

Sandra76
2007-03-16 11:40
#9

För flera år sedan så köpte min sambo en mobil till sin far. Han var i en telebutik i en annan stad, så han var inte hemma på ortens. Abonnemanget var Tele2, för det hade hans far tidigare. Säljaren erbjöd min sambo ett abonnemang från Tele2 på det fasta abonnemanget på "den vanliga" telefonen. Min sambo sa att vi ringer inte mycket på vanliga telefonen och det blir säkert dyrare. Men säljaren sa att man bara betalade för uppkoppling och taxan, vilket var billigare än telia. Ok, min sambo gick med på det.

När räkningen därifrån började komma så var det en månadsavgift på 50kr!

Ingen hade sagt något om det, inga pappaer hade vi och det roliga var att det var jag som stod på abonnemanget och inte min sambo, men det gick inte att häva….i 2 år var abonnemanget på också!!

Säljaren hade upplyst att det var på 1 år!!

En annangång ringde min sambo om prisuppgifter på bredband, och flera bolag kunde teckna avtal via telefon på honom utom Telia, de ville bara teckna avtal för den som stod för abonnemanget

Kan man göra så?

Måste det inte vara den som står för abonnemanget so måste godkänna? 

Då kan ju jag beställa tjänster åt andra?

Ida
2007-03-16 13:59
#10

Jag tror absolut att det är den som står på abonnemanget som måste godkänna, annars kan man ju beställa vad som helst till vem som helst. Det är väl risken de tar med telefonförsäljning, dvs att de inte har någon underskrift (vilket de borde se till att ha i efterhand om inte annat).

I övrigt vet jag inte om man kan häva sådana där telefonavtal, men Konsumentköplagen är mycket sträng mot handlare och snäll mot konsumenter, så det går säkert att häva att man inte fått det man avtalat etc. Ska kolla upp det, kan vara bra att veta.

Upp till toppen
Annons: