Annons:
Etikettvarning-för
Läst 5589 ggr
johan
2007-02-16 22:14

DN:s prenumerationsservice

I januari gick vår prenumeration på DN ut. Då vi har SvD också så mailade jag prenservice på DN och bad att få säga upp prenumerationen. Fick ett autosvar, men hörde inget mer sedan. Två veckor senare så mailade jag igen och påpekade att jag fortfarande fick tidningen och bad dom bekräfta att dom sagt upp min prenumeration. Fortfarande inget svar.

Idag fick jag en till faktura från DN. Denna gång med påminnelseavgift. Suck.

Nu var jag arg och ringde till prenservice istället. Efter ett antal signaler svarar dom, men lägger direkt på. Ringer igen. Efter många signaler svarar en förvirrad typ, men skickar direkt mig vidare. Efter 20 signaler bryts även det samtalet och därefter går det inte att ringa alls utan att komma till telefonsvarade.

Det är inte första gången prenservice är helt omöjliga att kommunicera med. När vi flyttade sist tog det sex veckor innan vi fick med oss tidningen. Enda sättet att få något att hända var att gå via chefredaktören. Nu får vi se vad som händer denna gång efter mail till chefredaktören.

// Johan

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
StefanW
2007-02-16 22:22
#1

Något för insändar sidan på DN?

Stefan - Modellbyggare

Niklas
2007-02-16 23:47
#2

#0: Jag tror att du gjorde rätt som skickade det högre upp. Om du beskrev det lika tydligt som här lär du få hjälp.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Rickard007
2007-02-17 01:42
#3

Mycket dåligt, hoppas du får "rätt" nu,…

Ida
2007-02-17 20:22
#4

Jag har enbart en prenumeration på Svd och trots "missförstånd" när prenumerationen gick ut rättade de till problemet. Min prenumeration gick ut i slutet av september och därmed ringde ett flertal säljare för att försöka förlänga den. Jag sa att jag troligtvis inte ville det eftersom jag kanske skulle flytta ihop med min pojkvän men trots det fortsatte prenumerationen automatiskt. När jag dock sent om sider påpekade det kom vi överens om att jag betalar fakturan - men får tidningen förlägd lika länge hos min pojkvän istället. Dvs, hon som bor i min lägenhet hade fått två månaders gratisprenumeration på Svd och jag fick tidningen förlängd hos pojkvännen när hans prenumeration går ut. Bra lösning tycker jag och bra service av kundtjänst.

Hoppas du får svar från chefredaktören och att de löser det här på ett smidigt sätt. Berätta gärna hur det går! :)

johan
2007-02-20 00:03
#5

Fortfarande inget svar från DN, så jag ringde kundtjänst idag. Hon sa att fakturan redan var makulerad, men jag har ändå inte fått veta det.

Jag frågade om det över huvud taget var någon som svarade på mail till prenservice och berättade om min tre mail på 5 veckor som alla är obesvarade. Hon hade ingen som helst förståelse för det och tyckte knappt att det var konstigt.

Att ha samma problem vid flytt och uppsägning och vid ca 6 mail vid olika tillfällen tror jag inte bara handlar om otur. Det är något som inte står rätt till i andra änden.

Jag slipper i alla fall fakturan och det är huvudsaken.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Ida
2007-02-20 00:08
#6

#5 Ja, det är huvudsaken, men de har lyckats göra bort sig för en gammal kund. Antar att du drar dig för att beställa en ny prenumeration pga allt det här trasslet? Det är dålig business för dem och riktig badwill när det sprids bland andra konsumenter att det inte funkar.

Annons:
Celia
2007-02-20 00:31
#7

Vi har också erfarenhet av trög service, så numera betalar vi inte för någon tidning alls. Men varannan dag ligger där alltid någon morgontidning ändå. Tänk, när vi betalade så fick vi nästan aldrig någon ;) Vi hade precis som Johan även problem efter en flytt, då gick tidningen till gamla stället i månader trots massvis av påpekanden. Vi behövde inte betala för den tiden.

johan
2007-02-20 14:11
#8

Vi har en tid haft både DN och SvD. Nu får vi dock ingen. Verkar som att de som bär ut tidningen slutat leverera både.. :(

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Ida
2007-02-20 14:50
#9

#8 Det är samma företag som delar ut båda (Premo) och de tror kanske inte att du ska ha någon utav dem nu. Irriterande!

Då får du helt enkelt höra med Svd:s kundtjänst om var den tagit vägen, de har i alla fall bra service. Eller så kan det bero på att ni bytt portkod eller så nyligen kanske?

Sotlugg
2007-02-20 22:11
#10

DN är hopplösa. Jag var bortrest tre månader i fjol. Ändå drog DN pengar fast jag hade sagt till. Det var ett enda vims och jag skrev ett brev till ledningen. En dam ringde som lovade se till att det ordnades upp. Hon ringde flera gånger och bad om uppskov men till slut försvann hon bara. Jag gav upp till slut. Tycker tidningen har blivit mycket sämre sen dom minskade formatet och textomfånget och skulle helst vilja säga upp den. Men det är så härligt när den kommer i ottan ändå…

Terrierlina
2007-02-21 14:09
#11

Här funkar DN utmärkt. Brukar ställa om den till landet på sommaren, funkar utmärkt. Har ingenting alls att klaga på.

Upp till toppen
Annons: