Annons:
Etikettvarning-för
Läst 790 ggr
Solveig
2007-03-17 23:35

Problem med mäklaren?

http://www.trademe.co.nz/Community/MessageBoard/Messages.aspx?id=16054677&p=1&c=1

Jag fick den här länken av en kompis på New Zeeland. Jag tycker vi behöver ett gott skratt om dagen.

Annons:
Rickard007
2007-03-19 12:50
#1

Om du översätter kanske jag kan skratta med ;)

AnnaLundin
2007-03-19 13:13
#2

Fritt översatt så har mäklaren annonserat ut huset med info om att det finns 4 sovrum. Spekulanterna kommer och tittar och undrar var det fjärde sovrummet är? Ägaren talar om att det aldrig funnits mer än 3. Ägaren kontaktar mäklaren för att påtala detta, får då veta av mäklaren att Jodå, det finns visst ett fjärde sovrum och de måste göra det tillgängligt för att visas upp…

Ida
2007-03-19 14:05
#3

Eh… qué? Hur kan det komma sig?

Solveig
2007-03-19 18:29
#4

Ja för att göra en lång historia kort så visar det sig att det fjärde "sovrummet" är en skrubb där ägare förvarat sina golfklubbor. När ägaren säger att det inte ryms en säng säger mäklaren att man kan lägga in en madrass. Det här avhandlas på en chat site typ tradera med många absurda kommentarer, bl.a kommer en på att hon kan annonsera ut hundkojan som extra sovrum.

Jag ber om ursäkt för att de som inte kan läsa engelska missar roligheterna, men Rikard 007 är väl en ung man som borde kunna läsa det här om han gjort sina läxor:)

Upp till toppen
Annons: