Annons:
Etikettbojkott
Läst 10496 ggr
Mitralis
2011-11-05 23:10

Lurad av Mobilizera på Cityterminalen

Det här mailet har jag nu skickat till alla kontakter som jag hittat på Mobilizera. Vi får väll se om det ger resultat. Jag byter ut namnet till X här, utifall.

"Fredagen den 14de oktober tecknade jag ett abonnemang för Halebop Hallå med X på Cityterminalen.
Jag ändrade mej sedan inom 14 dagar och ville byta tillbaka till mitt gamla kontantkort.
Jag mailade och ringde men fick inte tag i någon på Cityterminalen.
Jag tog då kontakt med ett annat Mobilizera som ska ha Dagens ros och Guldstjärna för att de var så trevliga och hjälpsamma. De hjälpte mej att få tag i X.
Jag berättade då för X att jag ville ha tillbaka mitt gamla kontantkort.
Han undrade varför och jag sa att det var för dyrt.
Han sa då att han kunde göra om det till ett billigare abonnemang utan surf eftersom jag inte har någon surftelefon.
 
Jag sa att jag inte vill ha Bas. Jag vill inte ha något abonnemang över huvudet taget. Jag vill ha KONTANTKORT.

Han rabblade en massa smörja och jag sa att det inte spelade någon roll vad han sa för jag vill ändå ha kontantkort och att det ska vara som före jag träffade honom.
Jag sa att jag ville ha ett sådant där kontantkort som man laddar före man pratar eftersom jag kände att jag måste vara lite extra övertydligt.
Han lät då skitsur och sa att han skulle byta så att jag fick mitt kontantkort.

Jag fick nu för mej att jag skulle kolla så att han verkligen har bytt tillbaka till kontantkort som jag hade innan.
Jag kontaktade support på Halebop och de berättade att inga ändringar är gjorda och att jag har ett abonemang för över 100 kr i månaden.

Jag har ringt för 14 kr under den här perioden så jag känner att jag inte har något behov av ett abonnemang för det blir billigare med kontantkort och jag går back med det nya abonnemanget. 

Är det någon hos er som vet hur man gör för att jag ska kunna få tillbaka mitt kontantkort?
Jag skulle verkligen uppskatta om detta gick att ordna via telefon eller e-mail så att jag slipper åka ner till Stockholm.

Jag och X pratade ganska länge och jag uppfattade det som att X verkligen förstod att jag INTE ville ha något abonnemang över huvudet taget och jag är väldigt besviken över hela situationen. 
Jag vet inte riktigt hur övertydlig man måste vara så jag skickar nu mina önskemål skriftligt till alla som jag kommer åt och hoppas att det kommer att lösa sig så snart som möjligt.

Jag vill alltså byta tillbaka till mitt kontantkort."

När jag pratade med det andra Mobilizerat så sa de att det var jättemånga som kände sig lurade av just X på Cityterminalen och de önskade mej lycka till. De kunde tyvärr inte hjälpa mej mer eftersom det är olika ägare till de olika butikerna.



Annons:
Lill-Kisse
2011-11-05 23:51
#1

Sånt utomordentligt trams! Nog måste man kunna säga upp ett abonnemang. Gör det bara och tala om att det är uppsägning med omedelbar verkan. Begär bekräftelse på uppsägningen. Betala ingenting förrän uppsägningen är beräftad.

Sedan går du in till vilken affär som helst och köper ett kontantkort. Klart.

Mitralis
2011-11-06 00:00
#2

Jag har försökt att säga upp det både via mail och telefon, men det har inte gått.
Nu har jag mailat alla möjliga chefer och sånt som man hittar bland kontakter på Mobilizeras hemsida. Jag har även skickat samma till Mobilizeras support och dit man kan skicka feedback.
Jag måste ha samma telefonnummer för jag har haft samma i snart 15 år och om jag byter så blir det förfärligt besvärligt.



Lill-Kisse
2011-11-06 11:30
#3

För mig är det obegripligt hur man ska behöva ta kontakt med flera olika för en uppsägning. Var har du ditt abonnemang? Hos Mobilizera (vad nu det kan vara för någonting) eller hos Halebop?

Du har varit otydlig genom att skriva det där långa mailet, som kan tolkas som en reklamation, klagomål mot viss säljare eller andra idéer som ställer till oreda i tankarna hos mottagarna. Ingen av dem kommer att ta sig an det där, utan hoppas att någon annan gör det.

Var kommer räkningen ifrån? Skriv dit och meddela kort och gott att du säger upp abonnemanget för byte till kontantkort. Punkt. Glöm inte att datera brevet, notera abonnemangsnummer och underteckna.

Lill-Kisse
2011-11-06 11:39
#4

Nu har jag googlat lite och fann att Mobilizera är en butik. Försäljare hos Mobilizera är bara mellanhänder, troligen utan ansvar. Där har du alltså inte ditt abonnemang. Du har det hos Halebop. Det är Halebop du ska kontakta.

Mitralis
2011-11-06 19:00
#5

Både halebop och Mobilizera säger att det är hos Mobilizera som det måste lösas. Jag har inte fått någon räkning än.
Mailet är en kombination av alla de saker som du räknade upp, det är klagomål, reklamation och uppsägning i ett.

Jag har provat att bara skriva ett vanligt kort mail med uppsägning till den butik det gäller. Det fungerade inte. Jag har provat att prata med dom i telefon och då verkade det som att det gick fram vad jag ville, men de gjorde ingenting åt det. Därför så provar jag nu denna taktik.
Nästa är att åka ner och prata med dom personligen. Med tanke på att jag antagligen kommer att gå ca 2400kr back på detta under de 24 månader som det är frågan om så är det värt de 800kr som det kostar att åka tur och retur.



Lill-Kisse
2011-11-06 21:43
#6

På Halebops hemsida står inte en bokstav om att abonnemang ska tecknas någon annanstans än just där.

När det gäller köp via annat försäljningsställe, kan jag i och för sig förstå att Halebope inte vill ha med det att göra, om kunden har ångrat sig. Har du skrivit på ett abonnemang för två år, så gäller det. Halebope ska då bara se till att leverera det du har beställt.

Vill du avbryta det tvååriga avtalet, kan du fråga Halebope vad det kostar att avsluta det i förtid. Det kan vara en framkomlig väg.

Annons:
Mitralis
2011-11-07 11:02
#7

När jag tecknade avtalet så var personen på Mobiizera noga med att berätta att det inte skulle vara några som helst problem att häva köpet inom 14 dagar. Jag skulle bara höra av mej till dom eftersom det var dom som jag hade avtalet med. Jag skulle alltså inte behöva prata med Halebop om det. 
När jag via chatt pratade med Halebop så bekräftade dom att det är hos Mobilizera som det måste lösas.
Jag ska göra som du säger och höra med Halebope vad det kostar att avsluta i förtid. Men jag tycker fortfarande att det ska gå på Mobilizeras konto.



Mitralis
2011-11-07 12:39
#8

Nu ringde de upp från Mobilizera och berättade att de nu skickar in papperen så att det ska bytas tillbaka. Jag kommer att få en bekräftelse av detta via sms om några dagar Glad



Lill-Kisse
2011-11-07 21:52
#9

Stackars dig som har fått gå och vara orolig så länge. Obestämd
Där ser man hur kinkigt det kan vara att häva ett köp. Det är nog bäst att få svart på vitt om den detaljen, när man känner sig osäker vid ett köp.

Mobilizera
2011-11-15 08:48
#10

Hej Mitralis,

vad skönt att det löst sig! Vi ber om ursäkt för att det inte blev som du ville på en gång och hoppas att det nu känns ok. Den lättaste kontaktvägen är via vårt supportformmulär på: http://www.mobilizera.se/38/om-mobilizera/kontakt/support.html. Där hamnar ärendet rätt på en gång per automatik.

Med vänliga hälsningar

Peter
Mobilizera, Webbkundtjänst

Mitralis
2011-11-15 22:34
#11

#10 Oj, nu blev jag lite förvånad. Trodde inte att ni var här inne och rörde er. Jag uppskattar i alla fall ditt svar Glad

Jag är lite orutinerad när det gäller sånt här och det lät så enkelt när det bara skulle vara att ringa in och ångra sig. Han pekade på telefonnumret så då tänkte jag att det var den vägen man skulle gå. Sedan så hittade jag en e-mailadress till stället och provade den.
Jag uppfattat det som att man måste prata eller maila med det specifika stället för att kunna säja upp abonnemanget.

När jag väl fick tag på personen som jag tecknade abonnemanget med så gillade jag inte alls hans ton för han var otrevlig och snäste av mej.
Sedan så försökte han förhandla bort min rätt till öppet köp som han varit så noga med att berätta om när jag pratade med honom första gången. Han sa att eftersom jag inte köpt någonting så kunde jag inte häva köpet, eller någonting liknande. Därför så skulle han göra om abonnemanget till ett billigare abonnemang. 
Sedan yrade han någonting om att eftersom jag enligt några beräkningar skulle tjäna på ett abonnemang så gick det inte att häva köpet av den anledningen heller. Kommer tyvärr inte ihåg ordagrant vad som sas och inte sas, men jag uppfattade det i alla fall så. 
Till slut så gick han i alla fall med på att häva köpet. Men genomförde det sedan inte. Då kände jag mej riktigt lurad.
 

Jag hade laddat kontot med 300kr dagen innan jag tecknade abonnemanget, men när jag sade upp det så fick jag bara in 100kr fast jag bara hade ringt för ca 20kr. Jag tappade även mina fria sms fram till Ny År, men det får jag väll se som läropengar Obestämd

Jag ber i alla fall om ursäkt för mitt beteende Skäms 
Jag känner nu att det blev lite overkill, men då var jag så uppjagad och irriterad att jag trodde att det var det som krävdes för att få ordning på det hela.



Upp till toppen
Annons: