Bra och dåligt bemötande

CDON

2011-11-12 13:17 #0 av: Effie

Häromdagen gjorde jag en beställning, och sedan en stund senare en ny beställning som skulle skickas till en annan adress. Sådant brukar aldrig vara något problem - på andra ställen, alltså. Jag läste på hemsidan där det fanns beskrivet hur man skulle göra - punkt 1-2-3 och en bild: betala i förskott, ändra kontaktuppgifter och fyll i c/o-adress. Jag gjorde så.

Ett par dagar senare får jag veta att båda paketen, inkl en faktura, skickats till den andra adressen. Klagar hos CDON, och får svaret att det är mitt fel för jag har inte följt instruktionerna. När jag letar allra längst ner på sidan, under bilden, så står det i vanlig löpande text "Vänligen vänta med att ändra tillbaka till din egen adress tills du erhållit leveransbesked via e-mail från oss".

Och observera att det står "leveransbesked". Det räcker alltså inte att dett står rätt adress i orderbekräftelsen. Man måste vänta tills de plockat ordern och skickat den.

Jag är inte kund hos CDON längre - kasst system, otydliga instruktioner och tråkigt bemötande. Och jag tänker varna alla jag kommer i kontakt med.

___________________________________________________

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Anmäl
2011-11-12 17:15 #1 av: AnnaLundin

Det är bra att läsa det finstilta ibland, då blir det inga missförstånd.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.