Annons:
Etikettekonomi
Läst 4754 ggr
Lamina
2012-03-07 21:07

Hur bevisar jag att jag har betalat?

För någon månad sen var jag in till veterinären med 2 av mina råttor. Egentligen behövde bara ena undersökas, men jag tog med en till som sällskap. Veterinären undersökte båda och tog sedan hutlöst betalt för vad jag tror var 2 undersökningar plus recept. Men det är bara att betala och se glad ut.

Men döm om min förvåning när jag igår fick ett brev med posten. I det stod det att jag ännu inte betalat deras faktura på 450 spänn och att dom inte längre tänkte behandla mina djur tills det var betalt. Jag hade redan tidigare fått ett brev om det, men jag missförstod hela saken och förstod inte att jag skulle betala. Jag förstår ingenting, jag har ju redan betalat! Dessutom tar dom inte ens faktura på dethär djursjukhuset, så hur dethär gått till är för mig ett mysterium…

Men hur ska jag bevisa att jag redan har betalat? Jag har inte längre något kvitto kvar. Jag betalade ju iofs med kort, så jag kan ta ut ett kontoutdrag som visar att dom har fått pengar av mig den dagen. Men är det bevis nog? Hur gör jag om det inte är det?

Jag är så jäkla arg. Inte nog med att dom är usla veterinärer som tar hutlöst betalt, nu gör dom såhär också! Fy *** alltså! Skrikandes

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Gottfridsson
2012-03-07 21:22
#1

Kopia av kontoutdraget räcker som kvitto Glad

Dom har säkert tagit betalt för 2 undersökningar, eftersom dom kollade båda råttorna. Hur kom det sig att veterinären kollade råttan, som inte hade tid bokad?

Har du med dig 'sällskapsråtta', så låt inte veterinären kolla den, om ni inte kommit överens om att det inte ska debiteras.

Lamina
2012-03-07 21:31
#2

Råttorna hade löss/skabb. Och eftersom den andra råttan är naken ville hon kolla på honom för att se hur han vart påverkad av det (och lite för att hon var facinerad av honom). Inte alls, kom vi fram till. Men den delen bekymrar mig inte så mycket, det brukar kosta hos dom. Det är just det att dom vill ha mer pengar och nu vägrar behandla mina djur. Men jag får väl åka upp dit i morgon och visa dom kontoutdraget då så får vi se vad som händer.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Gottfridsson
2012-03-07 21:44
#3

#2 aha, då förstår jag, att veterinären ville ta en titt på den råttan, när h*n hade möjlighet. Men det är väl med råttor som med andra djur, har en skabb ska alla behandlas?

Lamina
2012-03-07 21:55
#4

Ja, jag fick behandla alla.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Gottfridsson
2012-03-07 22:08
#5

#4 Anade att det var lika med råttor som med andra djur.

[sakring]
2012-03-10 23:11
#6

Det räcker med ett kontoutdrag.

Annons:
Lamina
2012-03-10 23:21
#7

Jag var dit igår och pratade med dom. Jag fick som jag ville, men inte med mindre än att jag vart så jäkla förbannad att jag högt och ljudligt (i väntrummet) räknade upp varenda felbehandling dom gjort dom senaste åren och svor att aldrig behandla ett enda djur till hos dom. Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Fröken P]
2012-04-28 06:55
#8

men om de gjort så många felbehandlingar varför gick du dit då? då skulle jag ju ha bytt veterinär.

Lamina
2012-04-29 23:44
#9

För att det är inte bara att byta hursomhelst. Om jag inte åker dit så måste jag åka minst 1 timme för att komma till en veterinär, och dom kan troligen inget om råttor. Vill jag komma till någon som jag vet kan råttor, då får det bli 1 timme till.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Fröken P]
2012-04-30 07:22
#10

men om man blir utsatt för felbehandlingar, då byter man väl ändå fast det blir längre restid, man måste ju tänka på djuren. eller ja, det är min högst personliga åsikt. men det är väl så du får göra i fortsättningen då. tycker synd om personal när kunder får utbrott och gapar åt dem, det är inte ett moget beteende, jag förstår att man kan bli arg, men att stå och skrika så där för att alla ska höra, nää..

Lamina
2012-04-30 11:18
#11

#10 Men vad bra att du kan så bra vad som är rätt och fel då. Nu råkar det ju vara så att jag inte har bil eller ens körkort. Så då får man nöja sig med vad som finns att tillgå. För övrigt så är det inte så jäkla lyckat att åka så långt med ett sjukt djur. Särskilt inte en råtta, eftersom det redan är jäkligt illa ställt när man faktiskt ser att den är sjuk. Som tur var vet jag för det mesta själv vad som behöver göras. Det är bara det lilla problemet att få veterinärerna att fatta det…

Men visst, jag kan hålla med dig om att man egentligen inte borde skrika åt folk. Och normalt är jag en ganska lugn och sansad person som inte höjer rösten i första taget. Men jag skulle viljat se den som inte hade blivit förbannad och börjat skrika efter hur jag hade blivit bemött av dom dnsenaste tiden, och hur jag blev bemött just då. Det finns likom en gräns för hur mycket skit man kan ta.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Fröken P]
2012-04-30 11:41
#12

#11  var har jag skrivit att jag vet vad som är rätt och fel? det var min högst personliga åsikt och inget annat. och jo, jag tror att det finns många som hade kunnat hålla sig från att skrika, det gör inget bättre Flört

[Ninjakossan]
2012-06-25 22:11
#13

#12 Visst är det ofta omotiverat när människor skäller på personal, men jag tror att det nästan lika ofta är motiverat. Visst är det synd när en receptionist eller assistent får ta smällen för en överordnad, men så kan det gå. Man är väl inte mer än människa, och när man inte kommer någonvart med lugn diskussion så är det inte alls konstigt att bli upprörd. Vissa företag beter sig så otroligt illa mot sina kunder, de kan gott ha skäll. Ibland kan några väl valda ord göra susen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: