Annons:
Etikettvarning-för
Läst 8230 ggr
augusti7
8/27/12, 11:20 PM

Lurad av Mobilizera!

Den väldigt trevliga och vänliga försäljaren nr 1 ville
kolla om han kunde fixa bättre /billigare abonnemang för hemtelefoni och bredband för mig, han tyckte att min kostnad 530 kr/mån för hemtelefoni och trådlöst bredband var väldigt mycket.
Han ordnade så att jag att jag skulle ha hemtelefoni+ 2 st mobilt
bredband(USB-sticka) för 546 kr /mån samt glömde nämna att jag måste betala 3x329kr=987 kr för uppsägningtiden för mitt nuvarande bredband.

Samma vecka gick jag och min son stressade förbi Mobilizera
på Cityterminalen då försäljare nr 2 (också väldigt trevlig och vänlig) ville
veta vad jag hade för abonnemang, jag berättade att jag redan hade bytt till
nytt via Mobilzera. Då säger han att då ska absolut lyssna på honom för
Mobilïzeras kunder skulle få en present. Han lyfter fram en dator och säger att den kostar 5999 kr men jag ska få den gratis för. Så då stannar vi självklart och lyssnar. Inom loppet av några minuter har jag tecknat ett mobilt bredbandsabonnemang hos Telenor för 359 kr/mån, jag blev väldigt fundersam, jag skulle ju få den "gratis" och vad hade jag med Telenor att göra eftersom jag hade under samma vecka tecknat abonnemang hos 3?? Men stressad och med en lycklig 7 åring bredvid som var så glad över nya datorn, åker jag hem och förstår sedan vad jag gjort. Ok tänkte jag, då kan jag säga upp det andra mobila bredbandsabonnemanget som vi inte hade hunnit använda än. Men när jag tittade närmare på förpackningen så ser jag den är öppnad!! Jag har fått en bruten förpackning av försäljare nr 1, alltså kan jag inte lämna tillbaka den!!
Ok, lugn täkte jag, jag har blivit lite lurad men jag har ju bra dator. När jag surfar på min nya dator kommer det fram att datorn är värd ca 3000 kr, men jag ska betala 280kr/mån i 24 månader för datorn, alltså 6720 kr! Till det kommer abonnemangskostnaden 109
kr/mån, inte 79 kr som försäljare nr 2 sade, min dator kommer att kosta
sammanlagt 9336 kr Flört

Jag gick tillbaka till butiken på Ringen idag, men modet
svek, jag skämdes för att jag var så dum att att jag kunde bli lurad på det
här sättet, så jag gick hem. Min son berättar för alla att vi fick en dator
gratis, jag säger inget, förutom att jag varnar alla jag känner att hålla sig
borta från Mobilezera.

Annons:
[Moa-]
8/28/12, 10:17 AM
#1

Jag håller inte med dig fullt ut.

Att du får betala uppsägningstid om du i förtid säger upp avtal vet varje vuxen människa idag. Det är ej säljarens uppgift att hålla koll på vad du har för bindningstid/uppsägningstid på dina avtal. (De kan omöjligen veta detta.)

Att en förpackning är öppnad innebär ej per automatik att du ej kan ångra avtalet. Produkten skall vara i oförändrat skick och ej använd. Var förpackningen öppnad när du köpte den så innebär ej detta att eventuell bytesrätt/ångerrätt upphör. Däremot så räknas ej på stan försäljning in i distansavtalslagens regler då du besöker säljaren på stan och ej tvärtom. Så du måste separat teckna avtal om ångerrätten.

Du betalar inget här och nu för datorn därmed är den idag "gratis", felaktig användning av begrepp, men det är precis som människor som anser att de "tjänar" på att handla istället för att "spara". När du inser att detta är ett avtals hos ett konkurrerande företag som kommer att kosta dig ytterligare drygt 300 kr i månaden, varför säger du då inte att du inte är intresserad och går därifrån?

Kontakta företagen (Tre och Telenor) så fort du kan och tala om att du ej är intresserad av dessa avtal om du ej vill ha dem kvar, och hör vad de säger, alternativt vad det skulle kosta att lösa dessa avtal.

vallhund
8/28/12, 3:06 PM
#2

På vilket sätt har du blivit lurad? Jag har köpt både mobil o mobilt bredband genom dem o har inte blivit lurad, datorn köpte jag på netonnet.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Honestyisdead
10/29/12, 3:38 PM
#3

Jag trodde att alla visste att inget är gratis ;)
Ser inte att du blivit lurad, bara att du själv inte tänkt igenom det ordentligt :) Men ring företagen och kolla vad de säger.

Upp till toppen
Annons: