Annons:
Etikettlivsmedel
Läst 17286 ggr
tlover
8/22/16, 3:00 PM

Om du får fel mat?

Om du får fel mat ute på restaurang, krogen etc, skickar du tillbaka maten eller äter du snällt?

l'm back

Annons:
tlover
8/22/16, 3:01 PM
#1

Jag är för feg/blyg och skickar bara tillbaka om jag inte tål maten. Men eftersom jag har en hel del matallergier (som personalen aldrig hör av nån anledning) så blir det ändå då och då

l'm back

Amasten
8/22/16, 3:03 PM
#2

Skickar tillbaka. Jag vill inte betala för något jag inte beställt.

Hoseok
8/22/16, 3:04 PM
#3

Håller med #2.

Amasten
8/22/16, 3:24 PM
#4

Fast det har aldrig hänt att jag fått helt fel mat. En gång har jag fått räkor fast jag bad om utan räkor. Men jag bytte inte hela rätten för det. Det var ju bara att plocka bort räkorna, det var bara  4 stycken så.🙂

TatsuOni
8/26/16, 2:04 PM
#5

Jag äter sällan ute, men om jag fick fel mat så skulle jag skicka tillbaka den eftersom att den då troligen skulle innehålla någonting jag inte tål. Däremot så har maten varit "rätt" några gånger när jag har ätit ute, men uppenbarligen innehållit någon av dem ingredienser jag jag inte tål och de har lovat att den inte innehåller. Då är det däremot försent att skicka tillbaks maten och jag får kämpa mig igenom bieffekterna i en vecka efteråt.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Honestyisdead
9/12/16, 4:43 PM
#6

Valde annat eftersom jag inte kan minnas att jag fått fel mat.

Annons:
Maria
9/12/16, 4:51 PM
#7

Jag har aldrig fått fel man men skulle jag få det så hade jag givetvis sagt till.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Scorpio97
9/12/16, 4:54 PM
#8

Jag skickar tillbaka. Jag är väldigt kräsen och vill inte betala för en måltid jag inte tycker om. Sen är det väl lite av en principsak, jag vill ha det jag beställde och inget annat.


//Jessie

Kalli
9/18/16, 6:14 PM
#9

Jag skulle skicka tillbaka om jag fått helt fel mat. Den mat jag har beställt är ju den jag velat ha och betalt för. Däremot har det hänt att jag fått ex. pepperoni fast jag beställt utan och eftersom jag inte har några allergier har jag bara plockat bort dem.

[Hayabusa]
10/5/16, 10:54 AM
#10

Har aldrig hänt mig, vad jag kan minnas. Fast har man tur så får man kanske en "bättre" rätt :) Typ ofrivillig uppgradering :)

Rent generellt - är restaurangen dålig så går jag inte dit igen. Blir det någon form av fel/misstag på rätten så säger jag till, även om jag är villig att kompromissa ibland.

Mikael.b
10/10/16, 1:56 PM
#11

Jag äter ute väldigt många ggr i veckan så för min del så är jag stenhård om maten inte är vad jag förväntat mig. Den åker tbx lika fort som den kom ut. Har också en policy där jag aldrig går tbx till restaurangen om de tar extra betalt för att man vill ha några extra tomater eller sallad. Då finns det andra som förtjänar mina pengar bättre :)

Life is wonderful

Niklas
10/13/16, 2:41 PM
#12

Det beror allt på. Jag har inget problem med att skicka tillbaka mat men dels kan det vara något som ser gott ut och dels dels kan det vara ont om tid så att det inte hinns med att vänta. Påpekar det skulle jag hur som helst göra varje gång.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

vendelay
12/13/16, 4:32 PM
#13

Jag valde "ibland". Jag skickar tillbaka om det skulle smyga fram att det ingår någon animalie (tro mig, det händer att de säger att "hoppsan, det stektes visst i smör, men bara jättelite!") men om felet bara består i att typ det blev fel sallad eller alltså, en sån grej, då vinner fegheten tyvärr.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Upp till toppen
Annons: