Annons:
Etikettövrigt
Läst 1303 ggr
tlover
12/21/16, 10:00 AM

En gång dåligt företag alltid dåligt företag?

Jag är väl lite blåögd ibland men jag vill helst först tro att folk vill väl, även om det inte alltid visas och jag tror att folk kan förändras till det bättre.

Det tror jag även gäller företag medan jag ser att andra dömer företag för saker begått ett decennium sen, eller ibland mer.

Vad tror du är det en gång dåligt företag alltid dåligt företag eller tror du att företag kan förändras till det bättre?

l'm back

Annons:
Sommarek
12/21/16, 10:06 AM
#1

Det mesta kan väl bli  bättre. Om det är samma företag fast med ny chef, nya Medarbetare och till exempel bättre rutiner så är det klart det gör skillnad. Att det sedan kan bli svårt att rentvå sitt namn om man har ett företag som fått mycket kritik innan är ju kanske en annan sak. Sådant lever ju länge i folkminnet.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

tlover
12/21/16, 10:07 AM
#2

#1 Ja mycket kan ju förändras tänker jag och man lär sig ju hela tiden också. Få företag vill ju ha dåligt rykte utan de försöker ju oftast bli bättre

l'm back

KimE
12/21/16, 10:20 AM
#3

Dåligt företag eller dåligt folk bakom det?

Kunskapen om hur man driver ett företag kan förbättras.

Det är konstigt att man ger starta eget bidrag till de som har minst kunskaper och möjligheter att driva ett företag.

En konkurs borde inte ses som något negativt om man har lärt sig något på det, som det är nu blir det en livstidsdom utan chans till benådning.

Att kunder har synpunkter om tjänsten/varan som levererats betyder inte att kunden har rätt. Kanske kunden saknar kompetens att beställa tjänsten/varan.

Upp till toppen
Annons: