Annons:
Etikettövrigt
Läst 8653 ggr
tlover
2017-05-01 11:50

Brukar du pruta?

Brukar du pruta? När isåfall?

Svenskar är ju ofta dåliga på att pruta, jag börjar bli bättre och prutar till och med ibland o livsmedelsaffären men jag vet andra (min man tex) som inte skulle kunna pruta om så hans liv hängde på det.

Då många prutar dåd om är utomlands (där det ofta förväntas att man ska pruta) men inte annars så finns det ett alternativ för "utomlandsprutare"

l'm back

Annons:
tlover
2017-05-01 11:53
#1

Jag prutar främst på marknaden men även tex i mataffären kan jag pruta om jag ser en chans på det

l'm back

Maria
2017-05-01 12:11
#2

Jag prutar inte alls .Det är min man som står för prutandet.😉

Vi var i Kairo och marknaden Khan el Khalili (från 1300-talet) och där prutades det friskt. Jag fick en lektion av en egyptisk man om hur jag skulle göra. Det slutade med att han prutat ner min vara som jag köpte för att hjälpa mig på traven😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

tlover
2017-05-01 12:17
#3

#2 Ett av sätten jag började att pruta var att på marknader bara ha en viss summa på mig, för på markander funkar i princip alltid "Jag har bara x kronor på mig kan jag köpa den ändå" En gång då jag gjorde så så hör jag (och knallaren) "Tlover, tlover jag hittade mer pengar, hallå, hör du? Jag hittade med pengar"

Knallaren lät mig få det för den mindre summan, antagligen för att han tyckte synd om mig som fick ta hand om min mentalt handikappade bror eller liknande 😃(min mans version)

l'm back

Carmarino
2017-07-27 16:01
#4

Prutar inte, men det har hänt att jag faktiskt inte haft tillräckligt med pengar. Kanske det har fattats några kronor. När jag sagt det så har det hänt att jag fått varan för det priset, men det har inte varit "medvetet prutande". 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: