Annons:
Etikettövrigt
Läst 8013 ggr
tlover
2017-07-27 15:36

Bryr du dig om var företag är placerade?

När du köper saker el tjänster, bryr du dig om var företagen är placerade. Alltså är det en del i vad som bestämmer vilket företag du köper varan eller tjänsten från?

Tex jag själv konsumerar hellre varor el produkter från glesbygdskommuner, främst min egen då jag kan välja.

Det är inte riktigt så att jag letar redan på bara glesbygdsföretag men vet jag om att en av två företag som säljer samma produkt kommer från glesbygd så väljer jag oftast det.

Dessutom så köper jag i princip aldrig från företag som inte är från Sverige, mest för att jag tycker det känns krångligt men också för att jag föredrar närproducerat

Hur är det för dig?

l'm back

Annons:
TatsuOni
2017-07-27 15:46
#1

Finns det ett företag som håller rimliga priser nära så väljer jag i första hand det. I andra hand inom Sverige. Men när det t ex kommer till hårgrejer så är det ont om det i Sverige och då handlar jag från utlandet (oftast från småföretagare).


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[memoirsofaclone]
2017-07-27 17:38
#2

Beror lite på vad det gäller. Vill inte bidra till utlokaliseringen som på sikt kommer ställa till det för oss. De enda som tjänar på det är företagsägarna, vi konsumenter tror oss behöva allt billigt skit.

Torparmor
2017-10-21 10:09
#3

Vi handlar inte så mycket mer än mat.  Men väljer lokala råvaror (är oftast mindre leverantörer) där det går. Handlar i närområdet gärna hos företag som ställer upp för bygden på olika sätt även om företaget räknas som medelstort.

Vi har samlat på oss mycket braha-grejer  och ärvt en hel del som det är svårt att göra sig av med av nostalgiskäl. Nu kämpar vi med att lämna  bort  det mesta till välgörenhet för att få bättre livsrum.


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Upp till toppen
Annons: