Annons:
Etikettetik-miljö
Läst 4295 ggr
Inkanplinkan
2010-01-29 15:13

Grymma tester av Botox

Användningen av Botox ökar, på bara två år har antalet doser ökat med 25%. Men få vet att varje tillverkningssats testas på djur i några av de grymmaste djurförsök som förekommer. Årligen får 100.000-300.000 djur (kaniner, apor, möss och råttor)  sätta livet till i tester där många går en plågsam och långdragen död till mötes när deras lungor slutar fungera. När användningen av Botox ökar så ökar också antalet djur som plågas. Läs mer och bidra aktivt till att det utvecklas fler alternativ till djurförsök! http://www.forskautandjurforsok.se/aktuellt/visa/hundratusentals-djur-i-grymma-tester-av-botox

Här kan du se hur det går till i en undercovervideo:

Annons:
Ida
2010-02-25 20:48
#1

Det är ingenting jag hört talas om och som jag tror att få tänker på, som väljer att göra såna ingrepp.

Mezzzanina
2010-02-27 00:39
#2

Jag mår verkligen  super illa när jag ser detta.Gud vad bra att filmer som denna sprids ut på nätet så att sanningen kommer fram.

Fy fasen säger jag.Jag har lagt ut detta på min Facebook så att fler får se den fula sanningen.

filifjonk
2010-03-26 11:03
#3

viktigt att det kommer upp.

sighni
2011-06-06 19:40
#4

Eftersom detta tyvärr fortfarande är aktuellt och verkar öka puttar jag denna tråd i hopp om att detta ska spridas för att inte fler djur ska utsättas för verkligt onödiga och plågsamma djurförsök!

Upp till toppen
Annons: