Annons:
Etikettbojkott
Läst 8607 ggr
bjornrydh
2009-12-11 14:04

Varning för ECCO

Jag köpte ett par goretexskor på Sko Dej (Ölands köpstad) men det visade sig att de var för smala med ty åtföljande skavsår. Tog kontakt med ECCO:s kundtjänst men de vägrade snorkigt att ta något som helst ansvar för sina produkter. Aldrig mer jag köper några ECCO-skor och jag ska tala om för alla släktingar och bekanta att undvika ECCO.

Björn

Annons:
Åsa S
2009-12-12 14:16
#1

Jag förstår inte vad du hade tänkt att Ecco skulle göra åt att du valt fel skor när du ringde?

Man får ju reklamera ifall det är fabrikationsfel och liknande, men smalheten på skon är ju inget fabrikationsfel, storlek och passform ska man ju själv prova ut i butiken, den biten tar man ansvar för själv. De kunde kanske ha varit trevligare i telefonen mot dig och förklarat detta men jag vet ju inte hur ditt tonläge var när du ringde dit (har jobbat i butik och har upplevt flera gånger att de som ska klaga är oerhört otrevliga och ibland går till personangrepp utan att man ens har fått chans att öppna munnen, ibland är det då svårt att ta på sig bästa leendet och vara supervänlig tillbaka).

Maria
2009-12-14 20:10
#2

#1 Jag få nog hålla med dig.

Det är rena fel på produkten man kan klaga på, sedan var det ju tråkigt att du fick skoskav men det kan nog inte ECCO rå för.

Att du blev dåligt bemött är en annan sak.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Hjortronsylt
2009-12-20 19:25
#3

#0    Lämna in skorna till en auktoriserad skomakare och be dom bredda skorna! Dom fixar det på ca 1 vecka och det blir toppenbra!

abbis
2009-12-30 20:02
#4

#1 Håller fullständigt med!!!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Elshira
2010-01-12 17:02
#5

Nej, jag håller med. Det är ju inte deras fel att du har fötter som inte passar i deras skor (även om de om några borde ha lite bredare skor).

När jag köper lite dyrare skor så brukar jag alltid pröva dem hemma ett par kvällar när jag bara går omkring och städar t.ex så att man kan pröva dem lite mera utan att det blir skitiga = ok att lämna tillbaka =)

Hakuna matata!

Solan1976
2010-02-04 01:27
#6

Ja inte har Ecco (eller någon annan leverantör/tillverkare heller) ansvar över att du själv valt att köpa ett par skor som senare visade sig vara fel för just din fot…Flört

Annons:
Upp till toppen
Annons: