Annons:
Etikettvarning-för
Läst 6724 ggr
Mezzzanina
8/7/09, 1:41 AM

Aldrig mer Expert

I julas så köpte jag en liten dator från en Expert butik.

För lite över en månad sedan så slutade ena knappen att fungera så att det inte hände något när jag vänsterklickade med den.

Jag lämnade in min dator på garantin.Fick veta att detta skulle ta minst tre veckor att fixa.När tre veckor gått så hade jag ännu inte hört av Expert.Jag ringde då till dem och de hade då ingen aning om vart min dator fanns.Jag var tålmodig och gav dem tid att leta och efter några dagar kom ett sms att datorn var klar.

Jag hämtade den och de sa att det inte var något fel på min knapp.(?)Men när jag kom hem så var det ändå glapp i den.

Och när jag sedan skulle ta mig ut på internet så hade de tagit bort alla mina inställningar för det.(Jag är inte så duktig på att skriva in gateway osv så jag hade hyrt hjälp med att få det inlaggt)

Men nu var allt borta.Jag ringde då till Expert och de ville hjälpa mig men ingen som jobbade där var kunnig på Linux så de kunde inte hjälpa mig.Jag fick då nummret till suporten för just den typen av dator som jag har.Det var ett Stockholms telefonummer och jag ringde dit.Där talade de enbart engelska.Och det var svårt för mig att översätta ord som till exempel "Förbereder gräns snittet" som jag fick upp på datorn när de försökte hjälpa mig.De sa att de skulle se om de hittade någon som kunde tala svenska som kunde ringa upp mig.Men ingen ringde.

Jag gick då åter till Expert och förklarade situationen.

De erbjöd då mig "Installations hjälp" mot ersättning för att de i så fall skulle behöva åka hem till mig…Skrikandes

ALDRIG MER EXPERT!

Annons:
Ida
8/20/09, 1:00 AM
#1

Tråkig upplevelse. Be att få prata med någon ansvarig i butiken och fråga om det är så här hon/han anser att butiken ska sköta garantiärenden.

1. Du har inte fått hjälp med grundproblemet = en glappande, ofungerande knapp

2. Du blir erbjuden att betala för en tjänst för att återställa något de ändrat på. De borde, enligt mig, ha informerat dig om att i så fall ta back up (om det nu hjälper) eller meddela att vissa inställningar kan ändras efter servicen.

Fråga butiksansvarig om han/hon står bakom det bemötandet.

Mezzzanina
8/21/09, 1:56 AM
#2

Jag har vart där och talat med dem.Men deras butiksansvariga ville inte komma och tala med mig och hälsar bara att jag får betala och de skall komma hem sätta dit inställningarna som var innan.Rynkar på näsan

Min lilla dator som är ett hjälpmedel för mig ligger nu oanvänd på hyllan i väntan på att jag kan hitta någon som kan hjälpa mig.

[peter54]
8/21/09, 8:48 PM
#3

Jag tror inte att såna problem har med Expert i sig att göra, snarare är det fråga om individers bristande bemötande och kundrspekt.

Då måste jag ju få framföra min fullständiga motvilja mot OnOff. I alla fall i Uppsala är det inte en butik, det är en museum där man kan få vänta i en timme på hjälp/service fast butiken nästan är tom.

Mezzzanina
8/22/09, 4:47 AM
#4

Jag anser att ett företag bör utbilda sina anstälda att vara hjälpsamma mot kunderna.

Eftersom jag vart och talat med Expert några gånger nu så har jag talat med flera anstälda och ansvariga för butiken, men nej de är inte intresserade att hjälpa till att rätta till fel som de själv har ställt till med.

Jag har talat med många boende här som har vart lika missnöjda som jag.

Och när man kommer in i Expertbutiken här så står folk i kö för att lämna tillbaka varor…

Nej, jag aktar mig för det företaget frammöver och jag kommer att varna alla jag kan för detta företag.

Hjortronsylt
8/25/09, 5:40 PM
#5

Mezzzanina, har du försökt att få hjälp på sajten Data här på iFokus med ditt gateway-/dataproblem? Bara en tanke, som kanske kan hjälpa dej.

Elshira
10/17/09, 6:57 AM
#6

Själv köper jag nästan allt som har med dator att göra i en liten butik som ligger som ligger lite i skymundan i Uppsala. Där får man alltid bra hjälp och trots sin storlek konkurerar de bra med de större företagen vad det gäller priser =) Och förutom dem bestället jag nästan alltid från typ komplett.se, många av internetleverantörerna är faktiskt väldigt duktiga på kundtjänst.

Men mindre butiker är mer måna om sina kunder = bättre ser´vice i de allra flesta fall! ^^

Hakuna matata!

Annons:
Tom
10/21/09, 3:06 AM
#7

Jag håller med om att deras bemötande kunde varit bättre men just när det gäller reparationer av datorer, mobiler och annan utrustning där det ligger personlig information så framgår det ofta tydligt att de aldrig tar ansvar för informationen och att de rekommenderar alla att ta backuper på sina egna filer.

Elshira
10/21/09, 3:51 PM
#8

Backup ska man alltid göra när man lämnar in saker. Jag har inte behövt lämna in många saker men vis samtliga gånger har det framgått i reklamations/inlämningspapperna att jag bör göra en kopia på information etc. som fanns på enheten.

Hakuna matata!

Niklas
11/10/09, 1:12 PM
#9

Om inget annat funkar kanske du kan få hjälp på Datorn iFokus.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Kvadratkilometer
11/24/11, 5:05 PM
#10

Expert är för MegaMarkt vad Rusta är för CoopForum (dvs billigt och lite knasigt utbud).

Är inte förvånad över detta, men tack för bekräftandet och varningen. :(

WinterPrince
11/25/11, 10:38 AM
#11

Jag har precis motsatt upplevelse av expert. Men dom kanske har exeptionellt bra personal i både Växjö och Kalmar.

Har varit inne med min dator många gånger. Det är ju inte experts problem utan HP. Senaste två gångerna har jag inte haft något kvitto, efter att det försvunnit i flytten.

Förra hösten i Kalmar ringde dom till Växjö (där den är inköpt) och dom kunde leta fram mitt kvitto i sin databas. Dessutom gick bytet av hårddisk på garantin fast precis hade gått ut.

För snart 1 mån var det dags igen, Killen på expert i Växjö letade fram mitt kvitto och det var inget tjafs eller något. 10 dagar senare fick jag komma och hämta den, Även denna gången gick det på garantin, antagligen för att det var samma delar som byttes.

Har tidigare fått ut denna på försäkringen av min gamla dator. En 100-lapp i självrisk och en sprillans ny dator fick jag med mig hem.

Jag köper gärna mer saker från Expert, men ska hålla mig borta från HP!

Fridaybrew
12/6/11, 2:04 AM
#12

Inte heller imponerad av expert, behöver sällan handla där numera då de aldrig har bäst pris =)

/Fridaybrew

Oskar
1/29/12, 4:12 PM
#13

#10 Hmm…menar du att Expert är en billighetsvariant av MediaMarkt? Nää??? Tvärtom ju.

Jag har köpt ett par prylar på Expert och de har alltid varit smidiga att ha att göra med. Har dock aldrig testat deras support/garantirutiner. Däremot är det ju sällan de är billigast, men ibland kan man hitta bra priser där. Tex på prylar som ligger i det övre mellansegmentet typ.

Oskar

Annons:
[Jimmy.L]
1/31/12, 7:49 PM
#14

Har aldrig gillat Expert, iaf där jag bor har man ursel service och försöker alltid packa på folk försäkringar fast man inte vill ha det. Går dator sönder kan man få oturen som brorsan fick och vänta upp till 6 månader innan dom inser att det inte gick att laga.

[Thiah]
2/4/12, 11:07 AM
#15

Hade en dator som jag köpt i stockholm på expert, den gick sönder och eftersom jag bor i finland gick vi hit till expert. Dom kunde nog hjälpa mig men det tog dem 3! gånger och sen fick jag ändå en ny. Varje gång var vi och hämtade den och dom sa att den var fixad. Första gången vi lämnade in den hade dom bara dammsugit den….2 gången fick de byta minnet och nått annat, 3 gången fick dom byta nått annat igen men den dog 2 minuter efter start ändå.

Efter tredje gången och många veckor så fick de stå för notan och köpa mig en ny dator. Dock var bemötandet från personalen ganska hyffsat, kanske för att dåvarande maken är försäljare själv och vet vad han kan kräva. plus att han var j*kligt påstridig.

Upp till toppen
Annons: