Annons:
Etikettövrigt
Läst 3922 ggr
Mezzzanina
2009-07-14 04:32

Öppna mjölkförpackningar -Nej inte utan sax

Hej på er!

I alla år har det gått att riva av den lilla flärpen på mjölkförpackningen om man först vikt den åt ena siden sedan åt andra sidan.

Men här på Gotland så går det inte längre.Man måste helt enkelt ha en sax till hands.Och det är ju inte alltid man har det.

Jag tog och skrev till Arla om detta och beskrev problemet.

De svarade att givetvis så skall mjölkförpackningarna inte vara svårare att öppna än tidigare.

De ber mig att höra av mig om jag har fler uppgifter kring reklamationen.

(Jag har altså reklamerat mjölken jag köpt?Ha ha ha!)

Undrar nu vad de mer vill ha för uppgifter…Vad tror ni?

Jag har ju enbart hört av mig till dem med en synpunkt, inte reklamerat mjölken för övrigt.

Annons:
Mizzy
2009-07-16 00:44
#1

tacka vet jag skånemejeriers mjölkförpackningar med skruvkork :)

Ida
2009-07-16 01:24
#2

De kanske bara missat att göra en perforering?

Mezzzanina
2009-07-16 03:01
#3

#2 Nej man ser en svag och dålig perforering.

Förut så var det inga problem att riva  flärpen.Och när nu min son vill dricka mjölk så kommer han (han har tidigare kunnat öppna mjölken själv) och säger:Kan du öppna mjölken mamma.Och då måste man ta sig och leta efter sax.

Tycker inte det borde vara svårt att göra en riktig perforering som funkar.

#1 Jag får nog flytta till Skåne!Skrattande

Mizzy
2009-07-16 10:42
#4

hehe…ja du får göra d :D

Nä men, synd att dom inte kan göra en ordentlig och lätt öppning. Tänk på dom gamla som inte har kraft i sina händer.

Bjornen
2009-07-17 14:55
#5

Jag köper aldrig mjölk med skruvkork eftersom det är en ökad miljöstörning genom att blanda olika material i onödan. Då köper jag hellre utländsk mjölk för att de ska sluta med att blanda olika material, vilket också försvårar materialåtervinningen.

yemoller
2009-07-28 14:01
#6

Utlänsk mjölk gör saken bättre hur?

Annons:
Bjornen
2009-07-28 19:59
#7

Då kanske de svenska mejeriera förstår att de ska ändra förpackningen. Därutöver har jagg meddelat dem flera gånger vad jag tycker.

yemoller
2009-07-28 23:59
#8

Hehe, sj föredrar ja helt klart dom med skruvkorkar, brukar dock köpa plast dunkar så de e inte blandat material förvisso.

[peter54]
2009-07-30 17:52
#9

Här har vi Gefleortens mjölk och deras förpackningar kommer inte från Tetrapak som Arlas gör. Gefleortens har förpackningar från Elopak.

Vi köper oftast 1,5 liters förpackningar som har viköppning och det är näst intill omöjligt att få upp Arlas förpackning utan verktyg, medan Gefleortens för det mesta går lätt att öppna.

Skruvkorksförpackningar gillar jag inte, inte heller de som har en innerpåse av aluminium. Det måste vara miljömässigt bäst att bara ha ett material i förpackningen.

Farwuq
2009-10-08 21:04
#10

TetraBrick är känd för att var lite svår men märkligt nog så har även Tetrapak en ryggåsförpackning i sitt sortiment, den heter Rex men syns väldigt sällan. Själv köper jag mjölk i dunk numera.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

RuiXue
2009-10-10 20:09
#11

Jag köper helst mjölk i dunk eller med skruvkork. Den lilla mängd mjölk jag köper så bryr jag mig inte om hur mijövänlig förpackningen är så länge mjölken inte transporterats halvvägs från Australien eller surnar på en dag i ett dåligt emballage. Vägrar köpa "skvättförpackning"!

Jennie


Upp till toppen
Annons: