Annons:
Etikettbra-och-dåligt-bemötande
Läst 4423 ggr
[peter54]
2009-05-29 00:30

Diskmaskinkorgar

Jag är bara så förbannad på vitvarutillverkarna som inte kan se till att leverera bestickkorgar som inte mattas ut av varmvattnet och går sönder.

Tre gånger har vi fått byta bestickkorg i vår Elektrolux och när vi klagar säger de att vi släpper ner besticken från för hög höjd så att korgbottnen går sönder.

Det är skitprat, vi ställer korgen på diskbänken och fyller den försiktigt och så har vi alltid gjort. Det är inte det som är orsaken till att bestickkorgen går sönder.

Hur svårt kan det vara att leverera en korg av metall som tål hetvattnet, jag bara undrar?

Annons:
AnnaLundin
2009-05-30 19:46
#1

oj! vi är inne på vår andra diskmaskin, båda har haft bestickkorg i plast och det har fungerat utmärkt. Första maskinen (Huskvarna) var *räknar efter* ca 14 år när den slutade göra som vi ville och byttes ut, andra maskinen (Cylinda) har använts flitigt i 5½ år nu. Det enda som har hänt är att vassa knivar har gjort några enstaka större hål i nätet.

ingla
2009-05-30 20:33
#2

Inte heller jag har råkat ut för att bestickkorgarna gått sönder och jag har haft diskmaskin de senaste 20 åren.

[peter54]
2009-05-31 16:48
#3

Jaha, problemet kanske är unikt för Elektrolux då, för vi har hanterat bestickkorgarna med största försiktighet, speciellt sedan den första korgen pajade.

Dessutom blir vi riktigt dåligt bemötta när vi påpekar detta för återförsäljaren. Korgen är sjukt dyr, runt 400 kr, så på ett dussin korgar har man nästan betalat en ny diskmaskin.

Ida
2009-06-02 00:29
#4

Vi har Siemens och har inte haft problem med det. Men den är bara två år gammal förstås. 

#3 Kan ni inte köpa en korg av ett annat fabrikat? Eller det kanske bara funkar med en sort?

Solveig
2009-06-05 20:59
#5

Jag har en 1 år gammal Elektrolux ock korgen har gått sönder på två ställen. Jag plockar alltid i den när den står på diskbänken. (Ren lättja eftersom jag inte vill böja mig ner)

Det måste vara fler med det problemet eftersom man hör tipset att använda bitar av en flugsmälla för att laga med.

[peter54]
2009-06-06 23:45
#6

Vår Elekrolux är 8 år och vi är på gång att byta korg för fjärde gången. Korgarna är dessuton äckligt dyra. Med tanke på vilken värdelös kvalitet de har borde man få ny korg gratis.

Annons:
[peter54]
2009-06-26 02:47
#7

Äntligen har jag fått ett vettigt svar från Elektrolux som förklarar varför vi har detta problem. Tydligen blir plasten skör av hårt vatten och här har vi mycket hårt vatten. Nu har vi köpt vår fjärde korg. Det ska bli intressant att se hur länge den håller.

Upp till toppen
Annons: