Annons:
Etikettvarning-för
Läst 4103 ggr
David
4/23/09, 2:46 PM

Billigast är inte bäst!

När jag flyttade i februari så letade jag efter en bra flyttfirma, tog in ett helt gäng med offerter, och alla såg ungefär lika ut avtalsmässigt, men skiljde en hel del på pris. Ekonomisk som man försöker vara, så valde jag den billigaste, och efter samtal med dem så lät allt kanon.

När det väl är dags, så stämmer inte en enda grej. De hade offererat ca 24 kubik, och skickade ner en liten lastbil som tog 18 kubik. Mycket av mina grejer blev magasinerade, och för att få upp dem hit så blev jag mer eller mindre "utpressad" på ytterliggare 5.000 kronor.

Skulle också fått flyttmanskap med lång erfarenhet, och i bilen var två unga killar, säkert deras första flytt.

Nu fattas flera kartonger, och jag tänker hålla inne med betalningen tills det är ordnat. Men, nu i efterhand, jag skulle absolut valt någon annan firma, gärna ansluten till deras riksförbund.

Vill faktiskt varna för Flyttfågeln i Skellefteå, som också kan gå under flera andra namn, som Umeå Stadsbud m.fl. (är det inte ok att lägga ut namn får gärna värden ta bort dem). Det är samma ägare till alla dessa bolag.

Ska man flytta, och vill ha det seriöst utfört, titta inte bara efter företag som påstår sig gå efter avtalet Bohag 2000, anlita gärna ett företag som är anslutet till Sveriges Möbeltransportörers Förbund. Skulle något gå fel då kan man också få hjälp av förbundspersonalen.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Ida
6/2/09, 1:38 AM
#1

Ok. Bra att veta!

precis
6/4/09, 11:14 PM
#2

jag läste en test av cykelhjälmar, där var de 2 billigaste i testet faktiskt bäst :-F

David
6/5/09, 4:13 AM
#3

Jadå, i vissa fall finns det säkert undantag.

Men i mitt fall med min kära flyttfirma, där hade jag mer än gärna antagit offert som var dyrare för att få mina möbler från plats A till plats B utan problem, och med allt levererat.

Håller fortfarande på och tvistar. De vill absolut inte föra en skriftlig kommunikation (har fått det rådet, så jag har svart på vitt om jag vill gå vidare till ARN), de vill hellre träffas och prata, och absolut inte tillsammans med konsumentvägledaren. Otrolig skum firma, men jag håller inne med betalningen tills vidare.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

lappen 12
3/6/11, 6:24 PM
#4

Vi anlitade flyttfirman A-J Express-Service Stockholm. Duktiga och trevliga följer bohag 2010 som är det nyaste istället för bohag 2000. Bra flyttfirma med bra rykte. Rekomenderas

Upp till toppen
Annons: