Annons:
Etikettövrigt
Läst 2039 ggr
Gluskap
2/12/09, 2:01 PM

Vem skyldighet?

Jag provar lägga in detta här, kanske någon som vet =)
Visste inte var jag skulle lägga det…

I morse var jag och släppte av min pojkvän på sitt jobb,  när han skulle gå ut så var där så fruktansvärt halt så han ramlade, han slog ryggen i bilen och vek ena benet konstigt… =( När vi satt i bilen och klurade på om han skulle åka med hem igen eller ändå skulle gå in, så kom en kollega till min pojkvän gåendes och lägger sig raklång han med =(

min pojkvän har fruktansvärt ont i ryggem nu, han är inte den som gnäller i första taget, så när han har lite onte så håller en normal dödlig på att avlida…

Är det företaget eller fastighetsägaren som ska se till att man kan gå där utan att slå ihäl sig?

De har nu skrivit ett tillbud på företaget.
Men vad hände nu? Vad bör han göra nu?

Annons:
FredrikN
2/12/09, 2:37 PM
#1

Din pojkvän är försäkrad även när han tar sig till och från jobbet.

Men det är fastighetsägarens sak att se till att man kan ta sig fram.

Gluskap
2/12/09, 2:46 PM
#2

#1
Så vad bör han göra nu då?
Ett tillbud har skrivits, det är allt…

FredrikN
2/12/09, 3:07 PM
#3

#2. Åk till läkaren. Få skadan dokumenterad.

Sara
2/12/09, 7:43 PM
#4

Håller med, till läkaren först och främst. Sedan är han som sagt försäkrad men om det är någon självrisk eller liknande så ska fastighetsägaren ta den smället + ec skadestånd.

Hör av er till fastighetsägaren.

Sara

abbis
2/12/09, 11:00 PM
#5

Fastighetsägaren har skyldighet att sanda och snöröja..Men har ni dokumenterat OM det var sandat?

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Gluskap
2/15/09, 9:11 PM
#6

Där var varken sandat eller saltat. De förklarade att de inte hade haft tid, för de hade faktiskt fler fastigheter att hinna med.

Min pojkvän har iaf varit hos läkaren, ska dit i morgon igen, han har ont i rygg och nacke.

Annons:
Friida
2/18/09, 5:09 PM
#7

läkarkostnader,medicinkostnader,  förlorad arbetsinkomst, sveda och värk ska han ha ersättning för!

Upp till toppen
Annons: