Annons:
Etikettdetaljhandel
Läst 2992 ggr
AnnaLundin
11/28/08, 12:37 AM

Försäljning av fyrverkerier

Igår läste jag i lokalblaskans näruppplaga att Ica Maxi över hela landet har beslutat att låta bli att sälja fyrverkerier. I artikeln kan man läsa att: "Enligt Maxi-gruppen ligger beslutet i linje med kundernas önskemål. Hänsyn har även tagits till skaderisken vid användning av fyrverkerier samt dess negativa påverkan på miljön."

Idag meddelade ävern Citygross här i stan att inte heller de tänker sälja några fyrverkerier.

Coop gör ingen förändring i år, men butikschefen nämner i blaskan att de förmodligen också kommer sluta sälja fyrverkerier i framtiden.

Frågan är, tror ni att detta kommer göra att totala försäljningen av fyrverkerier minskar? Eller kommer folk hitta det på andra, mindre lättåtkomliga ställen?

Själv blev jag så skrämd av mina föräldrar om fyrverkerier när jag var liten, så jag håller mig fortfarande så långt ifrån dem som möjligt - men jhag tycker det är läckert att titta på. Fast då ska det vara såna där stora påkostade jättefyrverkerier och inte grannarnas oplanerade skjutande…

Annons:
Sara
11/28/08, 11:23 PM
#1

Jag tror folk fortfarande kommer köpa fyrverkerier, det lär alltid finnas butiker som vill tjäna pengar så det kommer att finnas.

Sara

Ida
12/1/08, 2:29 AM
#2

Jag tror också att folk kommer att fortsätta att köpa fyrverkerier, men när det blir mer svåråtkomligt minskar säkert omfattningen av användandet.

Upp till toppen
Annons: