Annons:
Etikettdetaljhandel
Läst 1787 ggr
Ida
12/18/08, 2:04 PM

Ökad julhandel

Branschorganisationen Svensk handel spår att årets julhandel kommer att överträffa förra årets julhandel. Man tror alltså på nytt försäljningsrekord. Igen.

Vad tror ni?

Annons:
AnnaLundin
12/18/08, 9:20 PM
#1

Jag tror faktiskt inte att något rekord kommer slås i år, det har media sett till genom att formligen överösa oss konsumenter med "KRIS" och "LÅGKONJUNKTUR" med stora bokstäver.

Folk i allmänhet tror att krisen är värre än den är, för dem själva, bara för att det hela tiden tjatas om kris och dåliga tider.

abbis
12/19/08, 12:35 AM
#2

Jag vet att den blir mindre*L*

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

precis
12/19/08, 2:48 PM
#3

Jag är övertygad om att det blir rekord. Folk handlar som galningar i Gävle och köpcentrumen utanför stan. De kanske inte köper lika dyra saker och kapitalvaror som förr, de lägger om mönstret lite bara, och köper många fler billiga saker, för "visst måste ju barna få paket ändå"

Ida
12/28/08, 12:18 AM
#4

Internethandeln slog i alla fall rekord som det verkar. Kanske har de tagit andelar från den "vanliga" handeln dock.

blombuketten
12/29/08, 12:17 AM
#5

Jag röstade på mindre julhandel och så verkade det nästan bli. I alla fall inga rekord i år (i de vanliga affärerna). Sjäv tar jag det alltid lugnt och stressar inte det minsta med dessa julklappar. Barnen är de enda som får.

Upp till toppen
Annons: