Annons:
Etikettbra-och-dåligt-bemötande
Läst 1452 ggr
parsley
6/1/08, 1:32 PM

Märklig mobilförsäljning?

Skrev det här inlägget på prylar iFokus också, men jag tycker det är en konsumentfråga också.

Häromdagen skulle sonen få en ny mobil (för sina egna hopsparade pengar). Hittade en på nätet som verkade OK. Kedjan som sålde finns både på e-butik och fysiska butiker, så vi åkte ner till stan för att köpa mobben där. Säljaren i affären påstod att mobilen var operatörslåst och skulle registrera den innan vi fick ut den. Tyckte det var lite märkligt att säljaren skulle registrera den. I vanliga fall brukar man ju få registrera en kontantmobil själv, om man vill registrera den. Enligt uppgifterna på nätet var telefonen dessutom olåst. Hur som helst lyckades inte säljaren registerara mobilen, utan vi skulle återkomma när det var klart, vilket det aldrig verkade bli. Det hela slutade med att jag beställde mobilen på nätet istället.

Annons:
Ida
6/3/08, 12:29 AM
#1

Var det möjligtvis ett annat erbjudande på nätet än vad det var i butiken? Det har jag också upplevt.

Oskar
6/11/08, 4:04 PM
#2

Det är ganska vanligt att affärer som också har en näthandel har olika priser och utbud.

Upp till toppen
Annons: