Annons:
Etikettmyndigheter-och-offentlig-verksamhet
Läst 1901 ggr
Mettan
2008-04-18 03:40

Värdesäkring av riksnormen för socialbidrag

GladHej!

Jag heter Mettan och hänger mycket på Hittekatter i fokus och fibromyalgi.

Jag är mycket intresserad våra lagar och vårt samhälle och hjälper ganska ofta till med att överklaga till länsrätten.

En hel del ärenden gäller socialtjänstlagen (SOL) och jag avskyr kommunernas sätt att begränsa riksnormen för socialbidrag. Här (Landskrona) prövar de inte elkostnaden individuellt, utan räknar ut att elen får kosta 123:-- per månad och person.

Nu har det kommit ett förslag om Värdesäkring av riksnormen och den finns att ladda hem här:

http://www.regeringen.se/sb/d/10055/a/103250

Den är på 512 kB och 39 sidor och jag har laddat hem den och sparat. Jag bifogar också filen här. Tyvärr har jag inte hunnit läsa hela ännu, men det ska ske så snart som möjligt.

Det går också bra att maila till mej på mettan@comhem.se, så skickar jag filen. Men skriv gärna vilken fil det gäller, för annars kanske jag skickar fel.

Jag är glad att jag hittade denna gruppen, eftersom jag gärna delar med mig av de filer jag laddar hem.

Jag prenumererar på nyhetsbrev från både regeringen och riksdagen och det var genom nyhetsbrevet jag fick veta detta.

Annons:
Ida
2008-04-21 00:51
#1

Ok, tack för informationen och välkommen till konsumentsajten Mettan. :)

precis
2008-04-26 11:47
#2

Hur har de räknat på elkostnaden? Min årskostnad för förbrukningen är ca 1000:- och elnätsavgiften är på ca 1000:-.
Jag har extremt låg förbrukning nu. Lyckats halvera den från 2050kWh/år till lite över 1000. (lågenergilampor och minskat tv-tittande och avstängd frys)
Jag skulle alltså behöva 166:-/månad om jag behövde den där hjälpen.
Och tänk då på de som bakar och lagar mycet mat hemma för att försöka spara några kronor… deras elräkning blir ju högre än min…

Upp till toppen
Annons: