Annons:
Etikettlivsmedel
Läst 1670 ggr
Ida
5/3/08, 3:15 AM

Kostsam färskpotatis

Maj är kommen och den första kommersiella färskpotatisen har grävts upp ur den skånska myllan! Det sägs vara den näst tidigaste skörden någonsin och givetvis är priset därefter.

Skulle du köpa färskpotatis för 500 kr kg?

Annons:
AnnaLundin
5/3/08, 3:35 AM
#1

Jag svarade Annat, för jag köper inte ens färskpotatis för 5 kr/kg… Tycker inte det är gott!

Den färkpotatis som möjligtvis intas i vår familj brukar vara skördad i vårt eget trädgårdsland.

Ida
5/4/08, 1:47 AM
#2

#1 Tycker du inte om färskpotatis? Det som är så gott! :)

Ska sätta en sen sort imorgon, så nej, jag kommer inte heller köpa färskpotatis för 500 kr/kg.

blombuketten
5/4/08, 11:49 PM
#3

Skulle aldrig falla mig in. Jag kan vänta till dess färskpotatis säljs för ett rimligt pris.

#1. Färskpotatis är ju bland det godaste som finns Glad. Tänk de där riktigt små, nykokta med en klick smör på, oj oj, det är så gott.

Endroppeihavet
5/12/08, 2:07 AM
#4

Ja du.. något år kostade d tusen kr kilot.. o då va ju min farmor o köpte.. HERREGUD alltså! fast den va ju god o så. ;)

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Ida
5/12/08, 3:22 PM
#5

#4 Det borde den vara för det priset! :-)

Maria
5/28/08, 1:00 PM
#6

Skrev annat. Jag är en av de få som inte gillar färskpotatis.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Martin
5/29/08, 3:37 PM
#7

Inte ens om jag var ekonomiskt oberoende skulle jag köpa för 500 kr /kg, eftersom att jag inte tycker man skall gynna den prissättningen. Visst, efterfrågan och tillgång sätter priset - men någonstans måste det vara rimligt också.

Jag köpte häromdagen, 19 kr kilot tror jag att jag gav, eller om det var 14. Det är det däremot definitivt värt. *mums*

mvh Martin

Hustigern
6/18/08, 6:32 PM
#8

Inte en chans! Har tålamod att vänta på den som växer i egna landet.

Sara
6/18/08, 11:35 PM
#9

0,98 kostade den idag.

Sara

Ida
6/27/08, 1:37 PM
#10

#9 Härligt! :)

Jag har satt potatis i landet och hoppas kunna koka mina egna om någon månad eller så.

Babz
6/29/08, 2:44 PM
#11

Jag äter nästan aldrig potatis, så betala 500 kr för pärorna skulle inte falla mig in.

 

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

ChristinaSylejmani
6/29/08, 4:44 PM
#12

500 kronor kilot skulle jag aldrig betala. Det är på tok för dyrt. 

Det är gott med färskpotatis men jag äter det inte så ofta ändå. Varför vet jag inte.

blombuketten
7/4/08, 1:38 AM
#13

Nu till midsommaren så såldes här färskpotatis för 0,25 öre kg. Den var jättegod och mycket kunde man ju köpa för det priset.

Annons:
Upp till toppen
Annons: