Annons:
Etikettmarknadsföring-reklam
Läst 3283 ggr
Ida
2/22/08, 12:46 AM

Dåliga reklamfilmer

Jag bara måste skapa en tråd med även dåliga reklamfilmer! Jag skulle säga att de flesta är det, tyvärr! Skriv ner allt dåligt ni ser så avgör vi vilken som är i särklass sämst!

Annons:
Ida
2/22/08, 12:51 AM
#1

Alectafilmen med väckarklockorna som tjuter filmen igenom. Budskapet är typ att man inte behöver väckarklocka om man pensionssparar med Alecta. Jag var farligt nära att maila dem och berätta exakt hur störd jag är på den där filmen, men så såg jag att de justerat den något. Nu har de lagt till musik och klockorna ringer inte lika högt. De har nog fått en del klagomål…

Maria
2/22/08, 3:44 PM
#2

Jag vet inte ens vad det är för bank men det handlar om att vara "otrogen" med en annan bank eller något liknande. Uruselt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sara
2/22/08, 8:41 PM
#3

Jag avskyr filmen där en man fuskar sig in i en pissoar med mannen som betalat.

Sara

april4
2/23/08, 10:48 AM
#4

Reklamen där man använder fläckborttagningsmedel är dålig.

Maria
2/23/08, 6:42 PM
#5

Jag hatar Iprenmannen…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

precis
2/23/08, 10:28 PM
#6

efter mer än 25 års exponering av reklamfilm på bio och tv så har jag utvecklat ett ofrivilligt internt signalsystem, som företagen borde utnyttja, för att veta när deras reklam funkar och inte funkar.
Jag får nästan samma starka illamående och smärtkänslor som vid stark migrän när jag ser en film som inte alls funkar. När jag ser reklam som är hyfsat bra och lite intressant så känner jag inget. mer än instinkten till att byta kanal eller stänga av.

Annons:
Ida
2/24/08, 12:20 AM
#7

#3 Bra exempel. Det finns en liknande där en tjej hoppar ned i samma solarium. Vet inte ens vad det är reklam för (eller emot)…

Sara
2/24/08, 1:10 PM
#8

# 7 Fildelning

Sara

AggePagge
2/24/08, 6:52 PM
#9

Avskyr Colgate-reklamen! Med den där "tandläkaren" som lådsas vara proffsig ,, urk

blombuketten
2/24/08, 10:47 PM
#10

Jag avskyr de där antirynkreklamerna där det ska föreställa som professionell personal håller på att forska.

En till, som det var ett tag sedan jag såg sist, är den där med vuxenblöja för kvinnor som läcker urin. Fy 17 så dåligt. Sen står det några "tanter" och skrattar så gott och mår så bra med sina blöjor. Lågt. Vem vill använda blöja måntro? Ingen, som har läckage, ska behöva använda dessa blöjor, de ska via hälsocentralen på tid för en enkel operation så slipper de både läckage och blöja, vilket inte alls tas upp.

Imasy
2/25/08, 1:22 PM
#11

" OH NO! The cheese is getting away!"

Ida
2/25/08, 6:02 PM
#12

Samtliga reklamfilmer som Pernilla Wahlgren medverkar i är dåliga. Den ena gör reklam för "Plackers" eller liknande, dvs. en typ av tandtråd på pinne. Den andra är för hårfärgning som man gör hemma (Garnier tror jag att det är) och den är bara hemsk. Jag ryser av 80-talsvibbarna. Kanske just därför de valde henne.

[Sajberlena]
2/26/08, 10:33 AM
#13

Vias reklam med roboten som blir en pojke som smutsar ner sig. Får nästan prickar av den.

Annons:
Ida
2/26/08, 2:21 PM
#14

#13 Jag tycker den är bra. Den är fin på något sätt…

Upp till toppen
Annons: