Annons:
Etikettekonomi
Läst 2220 ggr
Ida
1/15/08, 3:40 PM

Köpt hushållsnära tjänster?

Alla som köpt hushållsnära tjänster måste deklarera dessa för att få skatteavdrag. Tidigare var senaste datum för att skicka in dessa uppgifter i februari, men finansdepartementet har nu beslutat att man får ända fram till 2 maj på sig att deklarera detta. Färre datum att hålla reda på, vilket är bra.

Har du köpt hushållsnära tjänster?

Annons:
AnnaLundin
1/15/08, 4:38 PM
#1

Nej, jag har inte köpt några sådana tjänster, tyvärr…

Ida
1/16/08, 2:00 AM
#2

Inte vi heller, förutom en flyttstädning, men jag vet inte om det räknas. :-/

Sara
1/16/08, 1:05 PM
#3

Jo, det måste ju räknas.

Sara

Ida
1/16/08, 4:47 PM
#4

Jag tror att det gör det, men samtidigt har jag för mig att det ska handla om regelbundna sysslor, såsom städning, tvätt etc och flyttar gör man ju inte så ofta…

supermoccine
1/18/08, 11:10 PM
#5

#4 Jag tror det gäller tillfälliga också. Det är väl samma regler när någon t.ex. lagt om golvet eller dylikt har jag för mig.

Sara
1/19/08, 1:03 PM
#6

Lägga om golv odyl måste ju räknas som renovering och hantverkshjälp och inte hushållsnära tjänster?

Sara

Annons:
storAnnette
1/19/08, 5:08 PM
#7

Flyttstädning ingår men inte golvläggning.

supermoccine
1/19/08, 6:29 PM
#8

#6 och 7 Sorry! Inte tillräckligt insatt alls här  märker jag Generad

Sara
1/19/08, 6:35 PM
#9

Vem är det? Flört

Sara

supermoccine
1/19/08, 8:18 PM
#10

Läste för övrigt precis att anledningen till att de flyttat datumet är att det inte har kommit in alls så många ansökningar som man väntat, så det blev lite av ett fiasko. Man hoppas att det ska komma in fler ansökningar så att det blir mindre pinsamt. Att säga att man gör det för att förenkla låter naturligtvis bättre än att säga att man fått in för lite ansökningar :)

Ida
1/21/08, 2:35 PM
#11

#10 Jag tror också att folk väntar med det in i det sista för att man inte orkar sätta sig in i vad som är ok och vad som inte är ok. Jag tror att det är en mycket bättre idé att alltid göra det i samband med deklarationen, då håller man ju ändå på.

För övrigt är jag grymt sugen på att köpa regelbunden städhjälp, jag tycker tiden går för fort och att jag aldrig hinner med eller orkar. Vore kul att prova i alla fall.

Upp till toppen
Annons: