Annons:
Etikettprodukter-hemma
Läst 5471 ggr
[Anna-N]
2007-09-28 18:05

Tvättmedel

Köper du eller har du köpt tvättmedel genom telefonförsäljning?

Du som har erfarenhet av detta, vilka märken är seriösa respektive "mindre" seriösa?.

Fick ett telefonsamtal om detta här om dagen och en hink skulle gå på runt 900 :-! jag tyckte det verkade hemskt dyrt vid närmare eftertanke.Fundersam Man måste tvätta otroligt mycket för att tjäna i detta.

Annons:
AnnaLundin
2007-09-28 18:12
#1

Jag har inte testat det, men det du ska kolla efter är hur mycket det kostar/tvätt.

Sen ska du också kolla ifall det innehåller fosfater eller inte. Har du eget avlopp ska du välja fosfatfritt, av miljöhänsyn. Har du däremot kommunalt avlopp så rekommenderas att man väljer med fosfater, för att det funkar bäst i reningsverken, om jag fattat saken rätt.

Hanna-H
2007-09-28 18:53
#2

Vi köpte en hink av Tvättex för 1½ år sedan, och den räcker säkert lika länge till. Tidigare köpte vi ungefär ett paket tvättmedel i månaden, så vi tjänar nog på att vi köpte hinken, men inte mycket. Skönt att aldrig behöva tänka på om det finns tvättmedel hemma, dock! Detta tvättmedel är godkänt av astma- och allergiförbundet, något som många av de billigare tvättmedel vi köpte förut inte var.  Vi köpte även sköljmedel som jag tyckte luktade diskret och gott. Dock har något hänt med sköljmedlet och det har börjat blivit segt och svårt för maskinen att lösa upp i sköljmedelsfacket. Det har antagligen inte så lång hållbarhet, även om det inte stod något på förpackningen. Vi köpte också ett maskindiskmedel som var mycket bra. Det har inte räckt lika länge men diskar rent och fint, och inte massa konstiga märken och slitage på glas och porslin. De har även ett "allschampoo" som jag tycker luktar gott och varit drygt.

Annette
2007-09-28 19:06
#3

Vi köpte det för många år sedan, tror det var av PL:s. Det var dyrt och blekte ur kläderna, så det blev bara en hink.

AnnaLundin
2007-09-28 19:24
#4

Det jag tycker är synd med dessa är att man så sällan har möjlighet att köpa någon liten förpackning att testa med. Jag menar, köper man en hel hink och är missnöjd, så har man ju slängt pengarna i sjön…

[Anna-N]
2007-09-28 21:03
#5

Den här försäljaren erbjöd 20 dagars fri provtid innan man behövde köpa något samt fri leverans hem till dörren.

#1: 4 :- tvätten tro jag han sa och det var miljövänligt (Svanenmärkt)

SeaHawk
2007-09-28 23:33
#6

#5 4 kr/ tvätt är ett dyrt tvättmedel, jag köper via effectum och köper i tablettform, väldigt smidigt då man inte överdoserar och inget tvättmedel överallt. Jag köper paket med tvättmedel, sköljmedel, tvål, rengörningsmedel, diskmaskinstabletter och några andra tabletter för avlopp och toalett.. alltihopa kostar drygt 3000 och räcker i typ 1 och ett halvt år.

Annons:
[Anna-N]
2007-09-29 00:21
#7

#6: Visst är det. Reagerade på det jag också. Man kan ju köpa 10 kg tvättmedel för 79 :- om man har tur på stormarknaden.

Jag använder ändå särskilt till lillens kläder o det är ändå dem man tvättar mest….

AnnaLundin
2007-09-29 00:22
#8

Jag har börjat använda Grummes tvättsåpa, den nya varianten med bomullsfröolja i, som ger sköljmedelseffekt - UTAN att man behöver tillsätta något sköljmedel i sista sköljvattnet, något som sen stannar kvar i tyget…

Upp till toppen
Annons: