Annons:
Etikettrekommenderas
Läst 2928 ggr
Scrog
2007-09-05 16:20

Teambuilding aktiviteter

Det här är kanske inte rätt forum, men jag testar ändå.

Är det någon som har förslag på roliga/spännande/actionfyllda/lärorika aktiviteter som passar för ett företag med runt 20-25 pers. i stockholm/uppsala trakten?

Alla förslag motages med tacksamhet!

/Scrog

Annons:
Niklas
2007-09-05 21:58
#1

Jag kan rekommendera Vardagens teater. De kommer till din arbetsplats och spelar och berättar om kroppspråk. Jättespännande och ovanligt.

Läs vidare på deras hemsida:

http://www.vardagensteater.com/

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Ida
2007-09-06 00:34
#2
  • Ribb-båt är kul, men det börjar kanske bli lite uttjatat… Man tjuter av skratt i alla fall. :)

  • Kastellet i Vaxholm har teambuildingaktiviteter av typ "Fångarna på fortet".

  • Femkamp på grönan.

 Har du fått äran att planera kick-offen? ;)

AndersE
2007-09-06 00:39
#3

Jag var med ett gäng och klättrade omkring högt uppe i träd. Minns inte exakt var det var, men det var en upplevelse för många, med mycket prat och diskussioner efteråt.

AndersE
2007-09-06 00:43
#4

Det var säkert detta jag var på…

Äventyrsbanan

Scrog
2007-09-06 10:38
#5

Tack för tipsen.

Jag skall inte planera kickoffen själv, men de vile ha förslag och då vill man ju försöka hitta så många som möjligt som man själv tycker verkar spännande.

Ribb-båt är en höjader, men det börjar väl kanske bli lite sent på säsongen för det.
Vet inte när det är aktuellt med kickoff så grönan kan redan ha stängt för säsongen.
Äventyrsbana verkar spännande så det kommer absolut med bland förslagen.
Kastellet på Vaxholm låter också kul, skall leta lite mer info. om det.

/Scrog

Niklas
2007-09-06 11:44
#6

Vill ni göra något lugnare är chokladprovning en riktig hit. Eller att laga en fin middag tillsammans på Smådalarö gård.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
zzTCM
2007-09-06 13:17
#7

Kafé Klara med Soppteatern på Kulturhuset, Drottninggatan rekommenderar jag.

Jättemysigt att käka soppa och samtidigt se på teater! Kanske inte så spännande med soppa :) men man kan ju alltid välja en spännande pjäs!

http://www.kultur.stockholm.se/default.asp?id=9730&ptid=

Ida
2007-09-06 23:22
#8

Många bra förslag!!

Oskar
2007-09-09 18:34
#9

Brrr…själv är jag anti så fort jag hör ordet teambuilding. Har inget emot att hitta på saker med mina arbetskollegor men ordet teambuilding gör att något som kunde varit otroligt kul och avslappnat ofta bara blir något krystat. Av alla saker jag gjort med arbetskollegor så har de opretantiösa och minimalistiska aktiviteterna varit de mest givande…

mvh
Oskar

AndersE
2007-09-09 20:11
#10

#9 Jag gjorde en rolig sak med jobbet för många år sedan. Vi var några dar på Circus Scott. Fick vara med och resa tält, gå på lina, jonglera, stå med piskor och ha sex hästar springande runt sig, lek med elefant och mycket, mycket mer. Och så bodde vi i riktiga gamla cirkusvagnar av trä. Det var kul!

Oskar
2007-09-09 20:24
#11

#10 Ja låter skoj! Så länge man inte kallar det teambuilding. Och så länge inte allt avbryts för att Grupp C ska redovisa sina gruppuppgift eller för att chefen ska läsa högt ur företagets måldokument. :)

Ida
2007-09-10 00:05
#12

#11 Håller med :)

precis
2007-09-21 19:20
#13

Jag håller med Oskar, jag har aldrig varit med på en teambuilding som verkligen resulterat i önskad effekt på arbetsplatsen efteråt…

… men, jag halkade över detta evenemangstips i Uppsala: http://www.underhuset.com/av/jobbet.lasso

Annons:
Upp till toppen
Annons: