Annons:
Etikettvarning-för
Läst 2204 ggr
Tara
2007-08-07 23:50

MODI Barnvagnar

Vill varna för Modi barnvagn, min dotter har en vagn med det märket som endast är använd i fem månader och hjulet lossnar på med jämna mellanrum. Har varit i kontakt med säljare via telefonsvare och bad dem höra av sig omgående men ännu efter en vecka har inget hänt. Hon har även skickat mail men lika tyst där oxå. Så tänk Er för innan ni köper en vagn med det märket, får vara glad att inte barnet kommit till skada. Tycker det är tragiskt att ett företag som säljer barnartiklar inte har bättre policy. 

Kanske flera som råkat ut för samma sak?

Annons:
[Anna-N]
2007-08-08 14:10
#1

Kontakta KO om de inte svarar - himla dålig stil. Det är ju också en säkerhetsfråga då det kan gå mycket illa o det vill sig illa!

Ida
2007-08-11 12:00
#2

#0 Det var inte bra! Var har du köpt den? Internet? Annars skulle jag trava iväg till butiken/återförsäljaren och kräva rättelse. Det brukar bli fart på dem om man visar sig där….

Tara
2007-08-12 13:13
#3

Ja det är genom internet som den inhandlades, men nog borde de höra av sig tycker man då man lämnat både telenummer och mailadress. Det är så trist när det blir så här.

Får väl hoppas det inte inträffar för någon annan, det blir rätt dyrt när man måste köpa en ny.Men man lär sig att billigt blir dyrt i längden.

Ida
2007-08-12 15:27
#4

Du kan alltid vända dig till Allmänna reklamationsnämnden också, det brukar om inte annat ge resultat. Följer inte ett företag Allmänna reklamationsnämndens råd hamnar de på den sk "svarta listan" som man bland annat kan se på Råd&Rön:s hemsida.

Tara
2007-08-12 16:43
#5

Tack för ditt svar.

Har nog tänkt tanken att kontakta dom, men man väntar i det längsta för att ge företaget en chans.

Kommer nog att vända mig dit.

Ida
2007-08-12 22:56
#6

#5 Jag hoppas för alla parters skull att de tar sitt förnuft tillfånga och besvarar dina krav på ett tillfredsställande sätt. Annars blir bara processen jobbigare för alla parter, inte minst för dem, för Allmänna reklamationsnämnden kommer antagligen påpeka att de bör rätta till de fel som uppstått.

Annons:
Tara
2007-08-13 11:16
#7

Ja det är tråkigt när man inte kan föra en dialog mellan varandra utan istället besvaras man med  tystnad. Men sånt är livet, alla är inte seriösa "tyvärr". Sådana här saker tar bara en massa energier för man går och är irriterad hela tiden.

Upp till toppen
Annons: