Annons:
Etikettvarning-för
Läst 2225 ggr
Ida
2007-08-16 00:09

Burger King

Bra att veta för alla allergiker är att Burger King friterar fisk och kyckling i samma olja. En kille som de berättade om på nyheterna nyss hade fått en ordentlig allergichock av att äta friterad kycklingburgare därifrån och det kan ju vara bra att veta om man är överkänslig.

Huruvida det fungerar annorlunda på Mc Donalds och andra snabbmatskedjor förtäljer inte nyhetssändningen.

Annons:
johan
2007-08-16 01:07
#1

Ja, det där stör mig också. Samma sak med många ställen som steker allt på samma stekbord, eller pizzerior och sandys som plockar i alla sina lådor med både räkor, skinka etc med utan att ens torka av händerna mellan.

Många bufféer är också lite läskiga just eftersom folk som inte är allergiker inte tänker på att det kan vara direkt farligt om någon använder samma bestick bland både fisk och annat.

Lyckligtvis är inte jag lika känslig längre, men det förtar en rätt stor del av nöjet att vara orolig för om man ska få i sig något man inte tål.

Men efter att ha åkt ambulans till sjukan efter att mattanterna i skolan råkat använda samma bestick i min mat och fiskmat, så vill man liksom inte chansa i onödan…

Att Burger King ger 200 kr i matkuponger på samma restaurang är ju bara ett stort hån. Inte tusan skulle någon som spenderat 3 dagar på akuten efter ett besök där vilka komma tillbaka. Någonsin. Patetiskt.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

AndersE
2007-08-16 12:32
#2

Tur man inte är allergiker - jag blir så glad när jag är sugen på hamburgare och det finns Burger King. Bäst!!!   ;-)

Annette
2007-08-16 22:34
#3

Jag älskar sallader, men tycker det är så äckligt när personalen står och pillar med händerna i alla bunkar.

[Anna-N]
2007-08-17 10:54
#4

Det var ett repotage för en tid sedan om en som blivit riktigt illa sjuk i allergi av att ha ätit på Mc Donalds också. Förekommer säkert även på gatuköken….

Sandra76
2007-08-17 17:24
#5

Vi har varken Burger king eller McDonalds…men grillkök har vi..hmm

Det låter skrämmande…det borde väl alla inom mat fatta att det finns allergiker och att restriktioner finns?? :/

Tråkigt för vegetarianer oxå för den delen:/

MiroSputnik
2007-08-19 19:15
#6

Såvitt jag vet så friterar Burger King allt i samma bad. Jag tyckte att mina strips smakade fisk. När jag påpekade detta fick jag bara till svar att det hände att de friterade allt i samma bad om det ena badet skulle rengöras.

Livsfarligt för allergiker, ja. Men jag är inte allergisk som tur är. Däremot tycker jag inte om fisk, så jag ville ha pengarna tillbaka. Det fick jag inte…Fick bara en värdecheck på nya strips.

Inte troligt att jag äter där igenSkrikandes

Annons:
Ida
2007-08-19 20:12
#7

#6 Huva. Anledningen att de inte alltid friterar fisk och stips ihop är antagligen att potatisen tar smak av fisken - annars skulle de säkert göra det jämt.

Kickeree
2007-08-20 12:26
#8

Men tänk på hur varmt det är i fritösen ändå :S Man tycker ju att dom "bakterierna" som gör att alergiker får sin chock, dom lär ju dö.. Men tänk på hur dom gjort innan?

Har dom bara ändrat att dom friterar allt i samma fritös nu? Det tror inte jag, jag tror det varit samma sak varje år…

Nee, jag kan inte läsa hur jag menar, men ni kan ju försöka..Generad

AndersE
2007-08-20 12:58
#9

#8 Tror du att allergiker reagerar på bakterier?

korseett
2007-08-20 14:55
#10

allergier beror på allergener som finns i proteinet i matvaran och är du överkänslig så spelar upphettning ingen roll

Upp till toppen
Annons: