Annons:
Etikettrekommenderas
Läst 1663 ggr
precis
7/26/07, 3:40 PM

Tips! ICE-kortnummer

Vad ska en ambulansperson göra utifall de hittar en medvetslös eller okontaktbar person på stan eller i en olycka? Personen kanske inte har plånbok eller legitimation på sig. Ett smart tips, som börjar sprida sig allt mer ifrån England är ICE, som står för In Case of Emergency

In Case of Emergency betyder ungefär "Utifall något hänt" och är bara som en sorts säkerhetsgaranti för att en ev. räddningsinsats eller sjukhuspersonal ska kunna få kontakt snabbt med närmast anhörig, om nu oturen varit framme.

Gör såhär: knappa in telefonnumret (till din närmast anhöriga) i din mobil, som kortnummer, och så döper du det till "ICE" och ev. namn eller "pappa och mamma" bredvid.

Så om det nu skulle behövas, så finns det i din mobil. Och det är allt vanligare att det är den enda personliga sak som alla ständigt har med sig… (Om man inte blivit rånad el.dyl)

Som det andra tipset med bank-korts-koden så tycker jag att det här är värt att uppmärksamma och sprida till andra.

Annons:
Ida
8/1/07, 9:35 PM
#1

Det är smart. Men i min mobil står redan mamma och pappa som just mamma och pappa, så det är lätt att förstå vilka de är. :) Å andra sidan vet en okänd person inte vem vare sig min sambo eller min syster är, de står med sina vanliga namn.

Upp till toppen
Annons: