Annons:
Etiketthälsan-framför-allt
Läst 1420 ggr
Terrierlina
2007-06-05 18:03

Vad kan man kräva av en annan människa?

Aftonbladet berättar idag om Simon som har cancer. Endast hans syster kan rädda hans liv genom en benmärgstransplantation, men hon vägrar.

Artikeln är vinklad så att man (iallafall jag) skall tycka att systern är elak. Dock beskrivs ingenting om vilka risker detta medför för henne.

Vad tycker ni? Vad kan man kräva av sin familj?

http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,1032742,00.html

Annons:
Annette
2007-06-05 19:17
#1

Jag tycker inte man kan kräva någonting sådant, jag skulle inte kunna göra det. Självklart skulle jag själv hjälpa mina barn om jag kunde, men jag skulle inte kräva detsamma av dem.

Ida
2007-06-05 22:08
#2

Jag tycker inte heller att man kan kräva det, det är upp till var och en att bestämma. Man vet väl för övrigt inte om det med säkerhet räddar hans liv och som sagt, det medför säkert stora risker även för henne. Jag skulle förmodligen gjort det för min syster dock.

Sara
2007-06-05 23:33
#3

Jag skulle nog oxå ha gjort det precis som många andra men kräva det kan man ju inte.

Det är ju inte hennes fel att han är sjuk och att dra in hans barn i det hela är ju endast ett sätt att trycka på precis som att gå ut i media är för att få henne att må dåligt och ett sätt att ge igen.

Sara

Mervi
2007-06-07 09:14
#4

Man kan inte kräva något sådant, men jag skulle ställt upp för min syster, men det skall vara frivilligt.

skrellet
2007-06-07 14:36
#5

man vet ju inte vad som har hänt innan heller. brodern kanske har varit världens svin mot systern.

självklart ska det vara frivilligt. otroligt dålig stil av killen att gå till alla tidningar och smutskasta systern

Upp till toppen
Annons: