Annons:
Etiketthälsan-framför-allt
Läst 1313 ggr
Terrierlina
5/31/07, 1:01 PM

Har EU med din vikt att göra?

DN har idag denna fråga så jag ställer den här oxå. Har EU vår vikt att göra, eller är det upp till oss själva?

Motivera gärna :-)

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=655909

Annons:
Sara
5/31/07, 2:46 PM
#1

Jag röstade nej. Idag så är vi (vuxna) såpass informerade om hur vi ska äta och vad som är onyttigt att jag inte tror det hjälper om EU lägger sig i.

Däremot så tycker jag att reklamen borde få gränser för utförande.

Sara

AnnaLundin
5/31/07, 4:45 PM
#2

jag är emot överförmynderi och tycker som #1 att vi är vuxna nog att kunna ta tag i saken på egen hand… Men det är kanske bra om det finns riktlinjer för livsmedelsreklam och -tillverkning.

skrellet
5/31/07, 4:56 PM
#3

men eftersom antalet sjukligt överviktiga ökar i skrämmande fart så är "vi" ju bevisligen inte vuxna nog att klara av det själva. Räcka ut tungan

KeramikeniSkredsvik
5/31/07, 5:03 PM
#4

Som man ropar får man svar. Så som frågan är ställd blir svaret ett självklart nej, men när jag läser artikeln så ändrar jag mig. I artikeln framkommer ju att det är livsmedelstillverkarna som EU vill ska ta ett större ansvar, så att vi slipper köpa dyr och dålig mat. Så jag svarade vet ej/vill läsa, eftersom jag inte är riktigt klar över vad Terrierlina faktiskt menar med sin fråga.
/Sofia

Bjornen
5/31/07, 7:21 PM
#5

Jag hoppas att EU upphör snart så att vi blir självständiga igen. Allt ska tydligen beslutas inom EU och vi bara tiger och samtycker. Bättre att gå in i unionen med Norge som vi hade före 1905 eftersom vi har samma förutsättngar.

Upp till toppen
Annons: