Annons:
Etikettkonsumenträtt
Läst 1387 ggr
Sara
5/29/07, 3:33 PM

Fel på faktura här oxå

Beställde ett sk trillingpaket av Tele2 i början av april med start runt den 1 maj (det är 3 veckors leveranstid av bredbandet).

Så får jag första fakturan och då är det debiterat bredband redan från 5 april. Alltså 25 dagar innan jag skulle få det ungefär. JAg har inte använt det för jag hade redan en anslutning fram till 2 maj.

Så jag ringde upp och bad om en ny faktura och ärendet skickades vidare till deras faktura avdelning eftersom även telefonisten tycker det är konstigt att jag fått bredbandet inkopplat redan efter en dag.

Sen hörde jag inget så jag ringer upp idag och kollar hur det ligger till.

Då får jag svar att det inte hänt nått utan jag ev. kan få det som avdrag på nästa faktura. Då flög jag i taket!!! Jag förklarade att jag inte har de extra 200:- att ligga ute med en månad och att det faktiskt inte är mitt fel att de gjort fel och att det inte ska gå ut över mig.

Den här telefonisten skulle nu skicka ärendet igen till fakturaavdelningen men han är tveksam till att det går igenom.

200:- kanske inte låter mkt men jag lever redan på lånade pengar efter en operation på min ena iller som översteg försäkringstaket och kostade mig 6500:- utöver försäkringen. Så för mig är 200:- mat för 1-2 veckor.

Vad liten man känner sig som vanlig människa. Inte gick det att få tala med fakturaavdelningen heller.

Sara

Annons:
KeramikeniSkredsvik
5/29/07, 9:58 PM
#1

Det är ju för dåligt att du inte kan bli kopplad till fakturaavdelningen. Det måste ju finnas någon på företaget som kan ta ett beslut i ditt fall. Det är väl inte telefonisterna som gör det?

/Sofia

Sara
5/29/07, 11:38 PM
#2

Kanske telefonist är ett dåligt val, kundtjänst/handläggare lite bättre. Iaf så kunde jag inte ringa till fakturaavdelningen och den här handläggaren kunde inte ta bort det extra utan bara ge kredit på nästa faktura.

För mig är det egentligen samma sak eftersom de i slutändan inte får de pengarna, hade det inte varit för min enormt dåliga cash situation så hade jag tyckt det var ok att få kredit sedan.

Sara

Ida
6/4/07, 11:20 PM
#3

#2 Hur löste det sig då? Lyckades de ändra fakturan?

Sara
6/4/07, 11:24 PM
#4

De skulle ringa inom en vecka och jag har inte hört nått än.. Nu har förfallodatumet gått ut oxå så det skulle inte förvåna mig om jag får en förseningsavgift på köpet. Fast när man bestrider så borde man väl inte få det även om de nekar att ändra fakturan?

Sara

Ida
6/4/07, 11:44 PM
#5

#4 Jag tror inte att du kommer att behöva betala någon förseningsavgift. Du får helt enkelt hänvisa till samtalet du haft med dem och att de sedan inte hört av sig.

Upp till toppen
Annons: