Annons:
Etiketthälsan-framför-allt
Läst 1508 ggr
Ida
6/9/07, 6:38 PM

Använder du solskyddsfaktor?

Nu är sommaren plötsligt här och alla går barbenta på stan eller i trädgården. Men, använder ni solskydd när ni solar? Och i så fall, vilken typ?

Annons:
Annette
6/9/07, 7:04 PM
#1

Jag solar aldrig aktivt. Däremot jobbar jag utomhus hela dagarna, men använder aldrig solskyddsfaktor.

Ida
6/9/07, 7:12 PM
#2

Jag använder faktiskt solskyddsfaktor, då jag inte tror att det är bra att sola direkt på huden utan skydd. Framförallt inte mitt på dagen eller ute på sjön.

Mervi
6/9/07, 7:27 PM
#3

Jag använder solskyddsfaktor, speciellt vid havet. Jag bränner mig lätt och det är inte kul.

AnnaLundin
6/9/07, 7:28 PM
#4

Jag solar aldrig, däremot går jag ofta lättklädd sommartid. Och ska jag vara ute mer än en halvtimme så är jag tvungen att använda sylskyddsfaktor, annars ser jag snart ut som en nykokt kräfta… Äkta skandinav… Blond med känslig hud, blir illröd på nolltid, sen fjällar jag och blir lika blek igen!

VI var på Ölands Djurpark på nationaldagen och tillbringade 5 timmar i gassande sol (28 grader). Jag höll mig i skuggan så gott det gick, men det var nog ändå tur att jag hade knyckt av barnens SPF 25….

abbis
6/9/07, 8:20 PM
#5

Jag har solskyddfaktor i min dagkräm dagligen..Bra att veta att vanlig foundation har solskydd..När jag åker utomlands så är det 8-12 som gäller på hela kroppen och parasoll..Ändå tål jag solen bra (utom i turkiet förra året 40 grader i skuggan)

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Mandysan
6/9/07, 11:03 PM
#6

Jag tål sol otroligt bra! Jag solar inte aktivt men är ute mkt, oskyddad och jag har inte bränt mig på 4-5 år….

Annons:
Sara
6/9/07, 11:31 PM
#7

Jag solar aldrig aktivt men ska jag ut och promenera eller så, tar jag solskydd där jag inte har kläder.

Är oxå blond med ömtålig hy och blir på min höjd fräkning aldrig brun.

Sara

blombuketten
6/10/07, 1:14 AM
#8

Jag solar aldrig och använder inte solskyddsfaktor. Rör mig mycket utomhus men blir aldrig röd. Står jag still någonstans och solen gassar, då står jag inte ut. Det enda som duger då är skugga, skugga och åter skugga Glad.

Sandra76
6/10/07, 4:17 PM
#9

Har alltid eftersom jag alltid smörjer barnen så smörjer jag in mig oxå.

Har alltid spf 30 i ansiktet- en speciell ansiktskräm

Och 15 på kroppen-till mig då

Detta har jag på vår sommar även när jag inte solar.

Är blek men har inte jättekänslig hy.

Dock arbetar jag lite med hudvård och vet hur viktigt det är :)

Ida
6/12/07, 9:10 PM
#10

Jag har biotherm nu och de har hög faktor och är mycket bra. Lite feta i konsistensen bara.

precis
6/13/07, 8:41 PM
#11

jag använder oftast spf 20-30 på pannan, näsan & överkanten på öronen. de ställena som sticker ut & gör mest ont om de blir brända…

Rickard007
6/13/07, 9:38 PM
#12

Jag brände mig sista helgen i maj så jag avänder ibland nu..

Malin-A
6/16/07, 6:45 PM
#13

jag använder om jag ska ut o sola på stranden, då tar jag på näsan, o axlarna även på ryggen där jag har en fläck där jag nästan e vit, (pigmentbrist) o väldigt viktigt att skydda d området…

Annons:
Upp till toppen
Annons: