Annons:
Etikettdetaljhandel
Läst 2578 ggr
Ida
1/23/07, 6:49 PM

Vad har du för mobil?

Vad har du för mobiltelefon? Märke? Är du nöjd med den eller planerar du att byta ut den?

Annons:
Annette
1/23/07, 7:02 PM
#1

Jag har just fått en ny mobiltelefon av mitt arbete, en Nokia Sport 5140i.

Ärligt talat tycker jag inte riktigt om den, men jag kanske vänjer mig. Den är trög i knapparna och dessutom är de så små, så man trycker lätt på flera knappar på en gång. Menyn gillar jag inte heller. Dessutom är det bara två urtrista spel på den, men det kanske det går att göra något åt ;)

Förut hade jag en Nokia 3210, den gillade jag bättre. Men den är ganska gammal och börjar att ge sig.

Ida
1/23/07, 7:15 PM
#2

Jag har haft en Samsung i 2,5 år och den fungerar fortfarande som då! Batteritiden är enormt bra, har faktiskt inte försämrats ett dugg sen jag köpte den. Den är även hopfällbar, men inte heller det har gjort att den försämrats eller börjat glappa.

Det jag inte gillar med den är dock:

  • Tiden "sackar efter" - dvs ställer jag in tiden, börjar den släpa efter ett par veckor. Man kan med andra ord inte riktigt lita på vad klockan är.
  • Sms-funktionen är dålig. Råkar man trycka på fel knapp och därmed lämna sms menyn medan man skriver är allt förlorat. Jätteirriterande att skriva om alltihop! Dessutom är det alltid stora bokstäver i början, så man måste alltid ändra, för annars ser det ut som att man SKRIKER. :)
Mervi
1/23/07, 8:01 PM
#3

Jag har också en Samsung. Jag sitter vid en telefon hela dagarna så denna lilla tingest har jag när jag är ute tex. i skogen på helgerna och behöver nå någon. Den har inte så många finesser men jag är nöjd med den.

bubbelbubbel
1/23/07, 8:33 PM
#4

jag har en sony ericsson W850i.
har bara haft  den i tre dagar, men är riktigt nöjd.
det är fruktansvärt skönt att ha kombinerat med mp3 spelare :)

Mandysan
1/23/07, 8:44 PM
#5

Jag har en Nokia 3220…. Ska dock köpa mig en ny snart då jag rent ut sagt hatar den!Skrikandes

Ida
1/23/07, 8:50 PM
#6

#4 Visst är det ett + att Ericsson har mobil, kamera och mp3 i samma lilla pryl!? Jag ska snart få en Ericsson W800…någonting och det ser jag verkligen fram emot!

Är kameran bra i Ericsson-mobiler?

Annons:
Linda
1/23/07, 9:23 PM
#7

Motorola raz (pink) hmm tror jag att den heter= Värdelös eftersom den tappar batteri fort, repar sig lätt och har konstiga funkitioner….

= Botten betyg från alla mina vänner som har en lika dan…

Ida
1/23/07, 9:37 PM
#8

#7 Bra att veta…

Dags att skaffa ny? I så fall, vilken är mest intressant?…

Oskar
1/23/07, 9:44 PM
#9

Har en SE K750 och är otroligt nöjd! Och jo, kameran i Sony Ericssons mobiler brukar få bra betyg när man jämför med andra mobilkameror.

Oskar

Ida
1/23/07, 9:45 PM
#10

#9 Och hur är det med batterierna?… *nyfiken*

Oskar
1/23/07, 10:37 PM
#11

#10 Mycket bra tycker jag! Enda problemet är den lilla joystick som finns…den har pajat på min…men då har jag haft telefonen länge och behandlat den minst sagt hårdhänt…

Skulle jag köpa en telefon nu skulle det bli Nokia N95. Kommer i mars.

StefanW
1/23/07, 10:56 PM
#12

Sony Ericsson K750i, är nöjd med den, bra kamera, men joysticken kan spöka, det kan bero på att den får jobba hårt på dagarna (företagets telefon) hemma vilar den i ett ställ och får därmed laddning så jag brukar inte få problem med med batterinivån (även om det vissa dagar kan ta slut, men då har man också haft den i örat hela dagen Glad)

Stefan - Modellbyggare

StefanW
1/23/07, 10:56 PM
#13

tryckte två gånger, sorry  Generad

Stefan - Modellbyggare

Annons:
Ida
1/23/07, 10:59 PM
#14

Hur är det med hands-free till Sony Ericsson mobilerna? Vad jag förstår så är de ganska bra?

Det är viktigt att det är bra hands-free, det har varit ytterligare ett minus på min Samsung…

StefanW
1/24/07, 12:04 AM
#15

Skulle inte fungera utan en bra hands-free!

Stefan - Modellbyggare

Anne
1/24/07, 12:59 PM
#16

Motorola V3 RAZR, svart. Extremt nöjd. Inga problem alls.

Vill möjligen byta till Motorolas nya, om den kommer i bättre färger, eller till Apple iPhone så småningom :)

precis
1/24/07, 5:00 PM
#17

Jag har aldrig köpt en ny mobiltelefon :)
jag har bara ärvt syskonens gamla…
så just nu har jag en kyckling-gul Ericsson T10 och en Nokia 3110 :)

Ni vet väl att det finns många tragiska konsekvenser och bieffekter i vår natur för att slit-o-släng-köpandet av mobiler ökar? Bl.a. jakt/skövling på schimpanser o andra apor, för att gruvarbetare i regnskogen i afrika ska kunna få mat, när dom gräver efter Coltan, som är det viktigaste materialet för att mobiler ska kunna byggas riktigt små och billiga och strömsnåla.

Så nästa gång nån kommenterar :"vilken gammal du har…" så kan du berätta ett par hemska miljöfakta, istället för att gå o köpa en ny.

Ida
1/24/07, 5:10 PM
#18

#17 Gäller det alla modeller elller är det någon specifik tillverkare du syftar på?

Oskar
1/24/07, 5:27 PM
#19

Kanske en krav- och rättvisemärkt mobiltelefon vore nått? :)

Ida
1/24/07, 5:30 PM
#20

#19 Johodu, det vore bra. Håller precis på att fila på en artikel om Rättvisemärkta produkter. Finns dock endast i form av bananer, kakao, kaffe och socker ännu, men mobiler vore nåt!

Annons:
Oskar
1/24/07, 9:41 PM
#21

Absolut. Jag skulle gärna betala 20 % mer om jag visste att mobilen (eller någon annan pryl med för den delen) var garanterad miljövänlig och att de som tillverkat den fick en hyffsad lön.

precis
1/24/07, 10:41 PM
#22

#18 Coltan finns i alla mini-processorer… Jag tycker det är helt ok att äga en mobil, men det sjuka är att det finns dom som vattnar sin gamla, eller slår en hammare på den "bara för att jag tröttnat o ville ha en nyare"…
#21 Jag håller med! varför ska prylar vara så jävla billiga, om de kostade på dom lite mer pålitlighet, så kunde dom förhoppningsvis hålla i 5-7 år innan de går sönder.

Alex
1/24/07, 11:46 PM
#23

Jag har en Sony Ericson K750 och är väldigt nöjd. Kan nog inte komma på något negativt, utan håller med #9 och #12. Kan säga att det jag sett av mobiltelefoner är Sony Ericson det klart bästa märket i allmänhet. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Christina
1/24/07, 11:51 PM
#24

Har Motorola Rzr V3 den svarta och har haft den drygt ett år. Tappar batteritid alldeles för snabbt numera. Får ladda upp den var tredje dag. Funderar på en ny men avvaktar lite, eftersom jag inte säkert vet jag är ute efter. Kamera tror jag att jag kan asvstå från - använder en bra digitalkamera istället.

Lotta_A
1/25/07, 8:33 AM
#25

Jag har en rätt gammal mobil.

En Simens C25.

Den duger. Den var billig att köpa och det går att ringa och smsa med den. allt man behöver kunna med en mobil :)

Cattis
1/25/07, 10:03 AM
#26

Nokia 5140 (utan i). Den sjunger på sista versen nu, då dels det skyddande skalet är trasigt, min yngsta dotter lyckades pillra loss den gummiplatta som knapparna sitter på. Så nu vet man inte riktigt vilken knapp man trycker på, då den aldrig kom tillbaka i riktigt rätt läge. Mina SMS kan se ganska underliga ut…
Eftersom jag är i stallet i lera/snö/regn så mkt så är den kanon (då den är hel vill säga) och tål den omilda hanteringen/vädret. Jag har tappat den i vatten och lera flera ggr, men den funkade fint efter att man sköljt av den igen. Precis vad jag behöver. Så det blir väl till att skaffa en 5140i snart.
Jag ösnkar att jag kunde ha en flashig telefon med massa skojiga funktioner, men den skulle jag ha sönder på ett par dagar. Telefoner med små gulliga luckor man fäller upp/skjuter ner, skulle jag bryta av minst lika snabbt. Hopplöst.
Den bästa telefon jag haft var Ericsson "Hajen", minns inte modellnr. Men det är Ericssons motsvarighet till Nokias 5140. Batteriet höll i evigheter och den tålde att guppa omkring i ett vattenfyllt badkar (som hästarna dricker ur).

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

precis
1/25/07, 1:13 PM
#27

#24 Tycker du att du behöver ladda för ofta? var tredje dag??? ;)
Skaffa isåfall ett nytt bra batteri med mer mAh! (milliamperetimmar)

minns du inte att de tidiga mobilerna behövde laddas över natten varje natt? Man blir snabbt bortskämd med nyare teknik?

Annons:
cosmonita
1/25/07, 2:06 PM
#28

Jag har en Sony Ericsson Z600. Den är flera år gammal men jag trivs bra med den. Klart att det vore kul att byta till en modernare men det står inte högst upp på listan nu.

Milla
1/25/07, 3:29 PM
#29

jag har en samsung hm vet inte vad den heter mer, men den är himla bra i alla fall Skrattande

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Faxlin
1/25/07, 5:10 PM
#30

Jag har en Nokia 3200, inte någon ny sak. Men jag är supernöjd med den.
Den håller batteriet bra även om jag pratar mycket.
den har ficklampa vilket varit bra många gånger. denna funktion trodde jag var total onödig när jag köpte den. Men lampan används ofta faktiskt.
Den är slagtålig. Har varit med i ur och skur i stallet.
Känns pålitlig faktiskt helt enkelt. Dålig kamera, men det gör mig inget. Inte därför jag har mobilen. Jag har den för att nå ut och att folk ska nå mig. Den är bra med sms så jag är nöjd ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Martin
1/26/07, 1:26 AM
#31

Nokia 5140 i jobbet, och har nu i jul konverterat privat från Nokia 3200 till SonyEricsson K800i. Mycket nöjd…

mvh Martin

Ida
1/26/07, 1:29 AM
#32

Många verkar nöjda med Sony Ericsson. Verkar som att det var en mycket god idé av dem att gå samman för att producera mobiltelefoner… :)

Martin
1/26/07, 2:13 AM
#33

#32 Största nackdelen var att det blev svårt att skriva sms (vilket jag gör en hel del). Mellanslagstangenten är till höger (#) på SonyEricsson, i mitten (0) på Nokian…

Nu har jag dock vant mig och är nästan fullärd på simultankapacitet, det är bara när jag är trött som jag inte tänker på vilken av dem jag har i handen (för jag har ju kvar Nokian som jobbtfn).

mvh Martin

Christina
1/26/07, 4:46 PM
#34

#27 Jovisst har man blivit bortskämd, när man tycker var femte dag är för mycket :). Tack för tipset!

Annons:
Margareta
1/26/07, 6:43 PM
#35

Sony Ericsson K750i och är nöjd. Använder den även till att googla (tidtabeller/kartormm) och läsa mail i när jag är bortrest.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

CBA
1/27/07, 10:54 PM
#36

Jag har haft Simens och Motorola telefoner men varit väldigt missnöjd med dom alla så jag har alltid gått tillbaks till Nokia och nu tänker jag inte prova nått annat märke igen. Nokian tycker jag alltid har lättfattade menyer och är lättanvända. Ett minus med luren jag har nu, 5140i, är att det krävs en väldans massa knapptryckningar och bekräftande innan man får iväg ett sms.

Maken har haft flera Ericsson lurar och alla har haft knas så han har oxå alltid återgått till Nokia.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

VARBERGARN
1/28/07, 3:18 PM
#37

Sony Eriksson 750i  8mån gammal joystick kass displayen har blivit helt vitt så jag kan inte läsa av displayen tur jag har 1år garanti

Jenna-Gun
1/30/07, 10:12 PM
#38

Jag fick en ny mobil i julklapp. En Nokia1112. Med så lite finesser som möjligt. Ska bara ha den att ringa med och svara i.

Jenna

Rickard007
2/1/07, 5:07 PM
#39

Jag äger en LG F2400 och är ganska nöjd med den.
Min telefon har kamera och bluetooth m.m. Det jag saknar är Radio & Miniräknare men när jag köpte den visste jag ju att det inte fanns…
Har innan detta haft  - **SIemens C45 - Nokia 5210 - Siemens M65  - Nokia 5140.

Av dessa så är jag klart mest nöjd med SIEMENS M65, grym design. Det enda som saknades där var radio.

MP3 som finns på de nya intresserad mig inte så mycket. Dock Radio vill jag gärna ha men då måste man köpa en mega onödig tele oftast.**

Madde
2/2/07, 1:22 AM
#40

Just nu är jag ägare till en SonyEricsson k800i. Är rätt nöjd med den men har självklart lyckats tappa den i golvet och fått en spricka i den. =( men men, vad gör man när man inte har drulleförsäkring.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

[Anna-N]
2/2/07, 9:23 AM
#41

Jag har fortfarande ( efter fler år o många smällar) min Nokia 3310 kvar. Har alltid fungerat bra o jag tänker inte göra mej av med den bara för att få en modernare.

Annons:
Rickard007
2/2/07, 6:57 PM
#42

#41, Hehe jainte konstigt att du har haft den läne, den är ju inte ny direkt ;)

Titti
2/3/07, 1:07 AM
#43

  Jag skaffade min 1a mobiltelefon våren 2000. Nu håller jag på och "nöter" på den 4e. Har både haft 3210, 3410 och 1100. Och nu har jag en 1112. Samtliga av märket Nokia.

  3210 och 3410 så nötte jag ut på ca 2-3 år. Batteriet höll inte laddning till sist och displayerna for. Är bara 1100 som blev utbytt (efter ca 1 år). Eller utbytt och utbytt. Min mor tappade sin i sjön och jag köpte en 1112 och hon fick min 1100.

  Jag har varit nöjd med samtliga telefoner och jag tänker inte byta märke. Även om dom lockar med mms och kamera och allt vad som finns.

  Saknar faktiskt en sak på min nuvarande som jag hade på den förra. Ficklampan. Inte så mycket att hurra för, men man kunde lysa att man kunde låsa upp dörren.
  Men istället har jag en högtalarfunktion som jag faktiskt har haft användning för.

Rickard007
2/3/07, 1:46 AM
#44

Ditt Nokia fan!

bubbelbubbel
2/4/07, 1:34 PM
#45

Ida, jag kan ju svara dig lite i efterhand, det är verkligen en toppenide att ha alla dessa funktioner i en och samma pryl, helt fantastiskt, för mig som står och kör en maskin dagarna i ända, vill jag ju inte gärna ha hundra prylar på mig och med mig. :)

Ida
2/4/07, 3:20 PM
#46

#45 Tack. Jag ska få min nya mobil snart. Jag tror den heter W810i och ser ut så här.

Rickard007
2/4/07, 9:58 PM
#47

#46, Mycket funtinoer väl? Det märks ju på prislappen med :|

Ida
2/4/07, 11:57 PM
#48

#47 Har lite dålig koll, men jag tror att den har såväl kamera som mp3 i alla fall.

Annons:
Rickard007
2/5/07, 12:23 AM
#49

#48, Den har mycket mer. Bra musikfunktioner radio, Bluetooth. Ja  massor!

Ida
2/5/07, 2:21 AM
#50

#49 Låter ju toppen! Jag får återkomma med en egen recension så småningom. :)

Rickard007
2/5/07, 1:50 PM
#51

#50, Hehe mjo du får väl det. Men säkerligen använder du inte allt.

Terrierlina
2/5/07, 10:28 PM
#52

jag har en ericson av något slag…. ha ha, har inte bättre koll än så…. den är svart och går att fälla ihop :-)

Upp till toppen
Annons: