Annons:
Etikettkonsumenträtt
Läst 795 ggr
Ida
2007-02-05 22:00

Plus

Brukar ni se Plus? Vad tycker ni om Sverker?

Kvällens "Plus" i SVT1 handlar om en familj som måste flytta pga att de utan att veta det köpt en industrifastighet. Det handlar även om stora prisskillnader på läkemedel. (Källa Svd 070205)

Annons:
Terrierlina
2007-02-05 22:27
#1

É re så, é re så…. nää jag brukar inte kolla på Sverker i  vanliga fall…. ;-) men det jag har sett är väl okej.

Kan dock slås av hur (ursäkta) lättlurade folk är…. Känns som om många gömmer sig bakom: "de luuuurade mig" när de har gjort dåliga val…. men vad vet jag.

Det är ändå bra att sådana program / funktioner finns så att folk kan få hjälp!

Ida
2007-02-05 22:40
#2

#1 Jag förstår vad du menar, men de tar normalt sätt inte upp vad som helst på "Plus". Idag var det i och för sig någon som klagade på ett erbjudande på ett kreditkort som gav 20 000 kr utan säkerhet. De menade att det var oetiskt att kalla det för att "ta kontroll över ditt liv" som Swedbank hade gjort i det här fallet.

Inslaget med paret som köpt villan var dock bra och även läkemedelsinformationen.

Terrierlina
2007-02-05 22:43
#3

Nej det är klart, de kanske inte tar upp så simpla fall - utan de värsta… och som sagt så tycker jag verkligen att det är bra att det finns tillfällen att ta upp sådant som berör folk och där de stora bolagen kan göra lite som de vill bara för att ingen vågar / orkar bråka med dem…

Oskar
2007-02-06 16:12
#4

Ja Plus är ju ett så ocoolt program så att det nästan blir coolt. Så visst tittar jag på det. :)

Men man ska ju alltid bilda sig en egen uppfattning. Ibland står han lite väl mycket på konsumentens sida tycker jag…

Oskar

MarieK
2007-02-06 20:32
#5

#4 Jag håller med dig, det är så ocoolt att det blir coolt!!! Och ja, jag tittar när jag kommer ihåg.

Rickard007
2007-02-06 23:04
#6

Hans standardkommentar: "Äre Så?"

Annons:
Upp till toppen
Annons: