Annons:
Etikettprodukter-hemma
Läst 1765 ggr
Ida
2/9/07, 6:15 PM

Husdjur

Alla ni som har husdjur, hur mycket pengar lägger ni ner på era små älsklingar varje månad egentligen? Räknar man ihop mat, veterinärbesök och tillbehör bör det väl bli en del?

Hur mycket blir det tror ni?

Annons:
Mandysan
2/9/07, 9:58 PM
#1

Nu räknar jag inte med hästarna, dom bor ju inte i huset;) Men hunden, katten och kaninerna kostar ca 1000:-/mån…

sarae
2/9/07, 11:15 PM
#2

kostnaden för mina tre illrar varierar rätt mycket beroende på vad jag köper just den månaden…köper jag bara det nödvändigaste går det på kanske 300 kr för mat och sand + ca 120 för försäkringen…men ofta blir det mycket mer…ibland ett par tusen i månaden om det e turer till veterinärer eller om man få shopping dille å köper leksaker, filtar sovställen å allt annat man egentligen inte behöver ;)

Lorita
2/11/07, 2:07 PM
#3

jag har tre hästar 600kr/st och två stallkatter 100kr st och en innekatt 200kr = ca 1600kr i månaden. Men då räknar jag inte med utrusting, typ strasshalsband och så Oskyldig

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




[Anna-N]
2/11/07, 4:45 PM
#4

Svarade mer än tre tusen kronor. Tyvärr räcker det inte långt….
Har sjutton hästar och två katter, så det blir en del.

Ida
2/11/07, 6:10 PM
#5

#3 Men du måste ju räkna med strasshalsbanden, de är ju ytterst nödvändiga…. ;)

#4 Oj, där ser man. Borde kanske haft ett alternativ med upp till 10 000 kr. Hur mycket räknar du med att det blir ungefär då?

Lorita
2/11/07, 6:58 PM
#6

Nu är det så att vår lilla Puma går med vinst på ett år ändå Flört vi har en släkting som bara måste ta med sig sin inte fullt rumsrena hanhund när hon  går bort, men eftersom Puma är en farlig katt på 3,1 kg så får hunden (en drever) vara i sin bur när den är här, hon kan ju klösa hundenRäcka ut tungan Innan vi skaffade innekatt så förstörde han en massa mattor och golv Generad nu slipper vi både vovven och får njuta av en underbar katt Oskyldig

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Annons:
Ida
2/11/07, 8:12 PM
#7

#6 Går med vinst? Menar du att ni avlar katten eller?

Niklas
2/11/07, 8:20 PM
#8

#0: Jag saknade ett alternativ för oss som inte har husdjur men ville kunna läsa utan att förstöra statistiken. :-)

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Lorita
2/11/07, 8:37 PM
#9

#7   Nej, nej hon är nykastrerad, hon håller drevern som kissar inne borta när det är släktmiddag och den årliga kräftskivan. Eftersom hon som äger dreven inte alls låssas om att hunden gärna markerar revir och man förr ofta fick slänga något när han varit här, så går Puma, med vinst Penga mun

Ägaren är livrädd för vår Puma på 3,1 kg, "alla katter hoppar på små, drevrar och klöser ögonen ur dom" det är hon helt övertygad om och vi tänker inte tala om sanningen för henneHemlissmå katter springer och gömmer sig för hundarHemlis

Drevern sitter så snällt i sin bur och vi slipper ta en konflikt med ägaren. Allt är frid och fröjd Oskyldig

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Ida
2/11/07, 8:40 PM
#10

#8 Jag kom på det sen och ber om ursäkt för det. Antar att det ligger en skara i "under 300" som gjort som du och jag dvs velat läsa tråden, men inte har några husdjur.

Nåja, jag har lärt mig något i alla fall. :)

Oskar
2/11/07, 10:26 PM
#11

#4 Vad har man 17 hästar till? :)

Faxlin
2/13/07, 12:24 PM
#12

Jag tror inte jag törs räkna efter :-)
Men svarade på mellan 2-3000:-. Säkerligen drar det iväg på mer ibland och mindre ibland. Men snittet ligger nog där.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jenna-Gun
2/13/07, 10:05 PM
#13

Vi har 7 katter.

Med kattmat (specialtorrfoder)+ burkmat och sand (träpellets) går det nog på 1500:-

Men det är det värt.

Jenna

Annons:
Linda
2/14/07, 10:53 AM
#14

Jag har fortfarande 3 hästar och en katt och vi lägger över 3000kr på dem.

Anne
2/14/07, 5:52 PM
#15

Vi har fem katter - och just nu kattungar - men jag upplever inte alls att vi lägger särskilt mycket pengar på dem. 5-600:- i månaden, kanske? För det som rör katterna som husdjur, i alla fall - mat, sand, försäkringar, prylar. Det som rör uppfödningen blir mer, men genererar ju också intäkter.

CarlS
2/14/07, 8:58 PM
#16

Här hemma har vi en tamkatt + 6 vildkatter som vi ger mat o husrum. Vi har osså 7 tuppar och 10 hönor och ett hundratal små vildfåglar. Gråsparvar, talgoxar, blåmesar, koltrastar, skator, kråkor, domherrar, gulsparvar osv. Fast de är ju inte husdjur förstås.

Men vi håller kostnaden under 300 i månaden för vi ger ju våra husdjur lite gamla matrester också.

När vi hade våra hästar gick det åt betydligt mer. ca 4000 i månaden. Nu är de och betar på de himmelska stäpperna…

//CarlS

cosmonita
2/15/07, 7:17 PM
#17

Jag har ju många djur som både äter och har försäkringar (några av dem) dessutom tillkommer burmaterial, vetbesök, vaccinationer mm.

Jag tippar på att jag sammlagt lägger ner 2000 eller mer på dem i genomsnittt.

Upp till toppen
Annons: