Annons:
Etikettövrigt
Läst 720 ggr
Ida
3/25/07, 3:31 PM

Våffeldagen!

Våffeldagen - ännu ett kommersiellt försäljningsknep eller en intelligent undanflykt att få äta massor av mumsiga våfflor under en hel dag?

Firar ni våffeldagen? Blir det våfflor hemma eller på något café kanske? Vad är favorittillbehöret till våfflorna?

Annons:
Anne
3/25/07, 3:39 PM
#1

Äsch, jag tycker det är rätt kul. Man behöver ju inte äta våfflor om man inte vill det, men för vår del kommer det över lite kompisar här om en stund och så äter vi lite klassiska våfflor med sylt och grädde. "Salta" våfflor tilltalar mig inte alls…

AnnaLundin
3/25/07, 3:42 PM
#2

Penga mun Marknadsföringsknep!

Det heter faktiskt ursprungligen Vårfrudagen…

Ida
3/25/07, 3:45 PM
#3

#1 Jag tycker också att det är kul - och gott!! :)

#2 Jaså gör det? Så passande för Kungsörnen att det ändå är ganska lika… ;)

Solveig
3/25/07, 3:46 PM
#4

Marie bebådelsedag kallas även för våffeldagen och det tack vare en ordförvrängning. Dagen kallas ju vårfrudagen och i folkmun har detta så småningom förvanskats till just våffeldagen."

citat från www.nordiskamuseet.se

Så den här gången är det inte ett kommersiellt jippo. Jag tycker att det är tråkigt att grädda våfflor, men gör det för en gångs skull. serveras med jordgubbsylt, hjortronsylt och drottningsylt  så får alla ta vad de vill ha.

abbis
3/25/07, 4:25 PM
#5

Åh jag fyller ÅR….

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ida
3/25/07, 4:38 PM
#6

Grattis!!

Hoppas du får en riktigt bra födelsedag!

/Ida

Annons:
abbis
3/25/07, 6:22 PM
#7

tack o tackGlad

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Celia
3/26/07, 3:01 AM
#8

Vi har varit på våffelkalas (och födelsedag) idag/ikväll, men för mig blev det bara en våffla *ångrar mig nu* ;)

Mvh, Cecilia

Ida
3/26/07, 1:39 PM
#9

Blev dessvärre inga våfflor alls för oss! Gråter

Vi har haft fullt upp så vi får kanske ha våffeldag nästa helg istället. :)

Sara
3/26/07, 6:41 PM
#10

Jag äter gärna våfflor om nån annan gräddar dem. *lat*

Sara

Ida
3/26/07, 7:58 PM
#11

#10 Ha, ha, ja visst är det lite jobbigt? Jobbigast hemma hos oss är dock att det blir så osigt, det luktar pannkakor/våfflor i flera dagar om vi gör det hemma.

Upp till toppen
Annons: